Zobrazit minimální záznam

Self-portrait in the Czech baroque painting
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorKacetlová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-03T09:54:47Z
dc.date.available2017-04-03T09:54:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9307
dc.description.abstractNa stránkách této práce si čtenář bude moci přečíst pojednání o autoportrétní tvorbě českých barokních malířů. Do pojmu "český malíř" jsem zařadila i ty malíře, kteří se sice na českém území nenarodili, nicméně jejich tvorba je z části s naším prostředím spojena a tudíž je zařaditelná do kontextu barokní tvorby v Čechách a na Moravě, a také ty, kteří se na našem území narodili, ale téměř celý život tvořili v jiných zemích. Proto se mnohdy při výkladu některých vlastních podobizen dostaneme na území našich středoevropských sousedů. Příslušnost umělců a jejich děl k národnímu celku nelze v podmínkách feudálně uspořádané společnosti posuzovat z téhož hlediska jako v 19. století, kdy se v habsburském státě začaly formovat moderní národy.cs_CZ
dc.description.abstractThe self-portrait in painting is similar to an autobiography in literature. It is an unique testimony of painter' s life and art, of his desires, fears and whishes. It contains its own typical attributes: brusches, a palette, an easel with a canvas and specific studio clothes as well, which point to the painter' s profession. Usually the sitter is in the contact with the viewer with the help of his eyes' sight. The development of the self-portraiture started in the Renaissance period, when the artist self-consciousness of his talent and uniqueness of his art spread. Painters started to offend against giuld rules which tied them. An important break into the obsolete system was the attempt to establish an Academy in Prague in 1709. The main authors of the project were the painter Michael Václav Halbax, the sculptor František Preiss and the architect František Maxmilián Kaňka. But their progressive idea broke down in the end. The barock self-portraits in the Czech painting were influenced by the previous period - the era ofthe emperor RudolfU. and his great painters for example: Bartholomeus Spranger and Hans von Aachen. I diveded self-portraits into five chapters: the self-portraits alone, the self-portraits with attributes, the family self-portraits, the self-portraits in narative scenes, the self-portraits...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAutoportrét v českém barokním malířstvícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-30
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId28001
dc.title.translatedSelf-portrait in the Czech baroque paintingen_US
dc.contributor.refereeHoryna, Martin
dc.identifier.aleph001683419
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNa stránkách této práce si čtenář bude moci přečíst pojednání o autoportrétní tvorbě českých barokních malířů. Do pojmu "český malíř" jsem zařadila i ty malíře, kteří se sice na českém území nenarodili, nicméně jejich tvorba je z části s naším prostředím spojena a tudíž je zařaditelná do kontextu barokní tvorby v Čechách a na Moravě, a také ty, kteří se na našem území narodili, ale téměř celý život tvořili v jiných zemích. Proto se mnohdy při výkladu některých vlastních podobizen dostaneme na území našich středoevropských sousedů. Příslušnost umělců a jejich děl k národnímu celku nelze v podmínkách feudálně uspořádané společnosti posuzovat z téhož hlediska jako v 19. století, kdy se v habsburském státě začaly formovat moderní národy.cs_CZ
uk.abstract.enThe self-portrait in painting is similar to an autobiography in literature. It is an unique testimony of painter' s life and art, of his desires, fears and whishes. It contains its own typical attributes: brusches, a palette, an easel with a canvas and specific studio clothes as well, which point to the painter' s profession. Usually the sitter is in the contact with the viewer with the help of his eyes' sight. The development of the self-portraiture started in the Renaissance period, when the artist self-consciousness of his talent and uniqueness of his art spread. Painters started to offend against giuld rules which tied them. An important break into the obsolete system was the attempt to establish an Academy in Prague in 1709. The main authors of the project were the painter Michael Václav Halbax, the sculptor František Preiss and the architect František Maxmilián Kaňka. But their progressive idea broke down in the end. The barock self-portraits in the Czech painting were influenced by the previous period - the era ofthe emperor RudolfU. and his great painters for example: Bartholomeus Spranger and Hans von Aachen. I diveded self-portraits into five chapters: the self-portraits alone, the self-portraits with attributes, the family self-portraits, the self-portraits in narative scenes, the self-portraits...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016834190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV