Pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a možnosti jeho proměny
The concept of teaching the teachers first grade of elementary school and possibilities of its changes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92969Identifikátory
SIS: 178599
Kolekce
- Kvalifikační práce [24982]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
13. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pojetí výuky|vlastnosti pojetí výuky|funkce pojetí výuky|sebereflexe|změny pojetí výuky|učitelKlíčová slova (anglicky)
concept of teaching|properties concept of teaching|function approach to teaching|reflection|changes in the approach to teaching|teacherDiplomová práce pojednává o pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a o možnostech jeho proměny. V teoretické části bylo cílem shrnout dosavadní zjištění o tom, jaké složky učitelovo pojetí obsahuje, jakým způsobem se učitelovo pojetí výuky formuje a jaké faktory mohou vyvolat změny v učitelově pojetí výuky. Hlavním cílem empirické části této práce bylo zjistit, jaké pojetí výuky mají vybraní respondenti. Dílčím cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem se učitelovo pojetí u vybraných respondentů formovalo a jaké faktory ovlivňovaly možné proměny v učitelově pojetí výuky. Klíčová slova: pojetí výuky, vlastnosti pojetí výuky, funkce pojetí výuky, sebereflexe, změny pojetí výuky, učitel, 1. stupeň základní školy
The thesis discusses about the teacher's concept of teaching at teachers first grade of primary school and the possibilities of its transformation. In the theoretical part was to summarize the findings about which folders contains how the teacher's concept of teaching forms and which factors may cause changes in the teacher's concept of teaching. The aim of the empirical part of this thesis was to find out what the concepts of teaching have selected respondents. A partial aim of this study was to determine how the teacher's concept shaped and which factors affect the possible changes in the teacher's concept of teaching. Keywords: concept of teaching,teacher's concept properties, function of teaching concept, reflection, changes in the teaching concept, teacher, first grade of elementary school
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtorková, Kateřina (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)Datum obhajoby: 11. 9. 2018Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu Abstrakt Bakalářská práce zkoumá učitelovo osobní pojetí výuky zeměpisu, vyučovací styly a některé další vybrané aspekty výuky. Hlavním cílem této práce bylo ... -
Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHlavová, Lucie (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)Datum obhajoby: 1. 6. 2015Diplomová práce se zaměřuje na využití badatelsky orientované výuky na 1. stupni ZŠ v rámci propedeutiky přírodních věd. Pozornost je zaměřena nejprve na dovednosti žáků, které tento přístup k výuce využívá a bez nichž by ... -
Způsoby pojetí výuky geologie na vybraných ZŠ v Ústeckém kraji
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLupińská, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 5. 6. 2020This MSc. thesis analyzes the attitude of 9th grade students and their teachers to geology, which is taught at lower secondary schools most often in the course of natural history. The thesis examines the connection between ...
