Visual Utopianism in Victorian England: William Morris and His "Teachers"
Vizuální utopismus ve viktoriánské Anglii - William Morris a jeho "učitelé"
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92942Identifikátory
SIS: 172116
Kolekce
- Kvalifikační práce [24587]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beran, Zdeněk
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglofonní literatury a kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
5. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
William Morris|Thomas Carlyle|John Ruskin|Ernst Bloch|utopie|vidění|viktoriánská doba|romantismus|společnost|umění|práce|architektura|malebnoKlíčová slova (anglicky)
William Morris|Thomas Carlyle|John Ruskin|Ernst Bloch|utopia|vision|Victorian Age|Romanticism|society|art|work|architecture|picturesqueTato diplomová práce představuje William Morrise jako utopického myslitele, přičemž se zaměřuje na ústřední postavení vidění rámci jeho myšlení. Hlavní důraz je kladen na společně s eho dalšími přednáškami a odbornými pojednáními. Práce se zakládá na předpokladu, že důraz na aspekt vidění je tak důležitý nejen pro jeho životní filozofii, ale rovněž pro jeho náhled na umění a společnost, že může zodpovědět mnohé otázky, které vyvstaly názorům, medievalismu nebo rukodělné výrobě. Struktura této práce respektuje ústřední argument široce respektované hypotézy "od romantika k revolucionáři" a prezentuje Morrise jakožto "revolucionářského" Viktoriána, který nikdy neztratil kontakt s myšlen romantismu. Společně s tímto postojem se má za to, že Morris značně vnímá stejně tak širší němuž se vyjadřuje, jakožto i myšlenky svých "učitelů" - Thomase Carlylela a Johna Ruskina. Na základě toho je text rozčleněn do dvou hlavních částí - vidění (v romantismu a viktoriánské době) a díle Morissových "učitelů" a třetí kapitola se zaměřuje na interpretaci Morrisova utopianismu. Vzájemně související oblasti "nowheriánského" prostoru (3.2), krásy (3.3), umění, práce a historie (3.4) napomáhají k utopianismu na pozadí teorie utopie Ernsta Blocha souběžně s
widely held "from romantic to revolutionary" hypothesis and presents Morris as a "revolutionary" Victorian who has never fell out with the ideas of Romanticism. Together cultural Victorian discourse as well as the ideas of his "teachers" - - Morris's "teachers", and the third chapter focuses on the interpretation of and Morris's utopianism. The interrelated areas of "Nowherian" space (3.2), work and history (3.4) help establish the nature of Morris's visual utopianism on the background of Ernst Bloch's theory of utopia and alongside the