Středověké město - projektová výuka na prvním stupni ZŠ
Medieval city - project-based learning at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92716Identifikátory
SIS: 178532
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fleischerová, Andrea
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
11. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
projektová výuka, projekt, středověké město, lapbookKlíčová slova (anglicky)
project-based learning, project, Medieval City, LapbookDiplomová práce "Středověké město - projektová výuka na prvním stupni ZŠ" se zabývá problematikou rozvoje znalostí a vědomostí žáků s využitím projektového vyučování. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první je definováno projektové vyučování, zásady a postup tvorby projektu a vazba projektového vyučování na průřezové téma Environmentální výchova. Druhá část je odborně historická. Věnuje se jednotlivým aspektům vzniku a vývoje města v období středověku a shrnutí poznatků, které jsou prostřednictvím projektového vyučování předány žákům. V praktické části diplomové práce je popsána příprava a realizace projektu "Středověké město", jehož cílem je dovést žáky k porozumění života ve středověkém městě, jeho výstavby a vývoje, tak aby dokázali porozumět umístění měst v krajině, jejich stavebnímu uspořádání a uměli se na současné město dívat z perspektivy jeho historického vývoje. Současně v nich prohloubit zájem o historii místa, ve kterém žijí a vybudovat vztah ke kulturně historickému dědictví. V závěru diplomové práce je zhodnocena úspěšnost realizace projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektová výuka, projekt, středověké město, lapbook.
The diploma thesis "Medieval City - project-based learning at primary school" deals with the issue of the development of knowledge of pupils through project-based learning. The theoretical section is divided into two parts. In the first one, the principles and procedure of creating the project are defined, the link between project-based learning and cross-curricular subject Environmental Education being described. The second part focuses on the history of a medieval city. It explores particular aspects of the origin and development of the city during the Middle Ages, providing a summary of the knowledge that is passed on to pupils through the project instruction. The practical part of the thesis describes the preparation and realization of the "Medieval City" project. The aims are to bring pupils to understand life in a medieval town, its construction and development, so that they can understand its construction structure and location in the landscape, looking at a contemporary city from the perspective of its historical development. At the same time, they deepen their interest in the history of the place they live in and build a relationship to the cultural and historical heritage. At the end of the diploma thesis, the success of the project is evaluated. KEY WORDS project-based learning, Project,...