Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
State of equipment of a pre-school facility garden in relation to the motional activites and needs of children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92706Identifiers
Study Information System: 163254
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Jahodová, Gabriela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Zahrada, mateřská škola, pohybové činnosti, potřeby dětíKeywords (English)
Garden, kindergarten, movement activities, children's needsPráce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
The thesis is structured into the theoretical part, which deals with the needs of children in relation to the pre - school facility garden. Large part is aimed to movement and play. Thesis also deals with natural gardens and a list of natural game elements. The practical part describes in detail the current state and equipment of the school garden belonging to the faculty pre - school facility called Sluníčko pod střechou which is connected to Faculty of Education of Charles University. The analysis of the conditions of this garden is based on research methods of direct observation, questionnaire survey with teachers, and then method of interview with the school head. Furthermore, this part of the thesis is also devoted to research aimed at finding out what children's ideas about the equipment of this garden are. The research was based on the work of children with a pre - prepared research tool. Research has shown that the teachers are happy with the current look of the garden. They would only add to it some small gaming elements. Children like elements that are part of the current garden design. They prefer them to the new modern ones. From the point of view of small toys and aids, the conditions of the kindergarten are less suitable. Children mainly mentioned things that are not a regular part...