Analýza procesu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením se zaměřením na inovativní výukové metody, moderní digitální technologie a formativní speciálněpedagogické terapie
Analysis of the process of education of pupils with moderate mental disabilities focusing on innovative teaching methods, modern digital technologies and formative special pedagogical therapies
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91618Identifikátory
SIS: 150146
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
mentální postižení, základní škola speciální, žák, učitel, vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením, tradiční výukové metody, inovativní výukové metody, komunikace, systém alternativní a augmentativní komunikace, podpůrné pedagogické metody, rehabilitační metody, pomůcky, moderní digitální technologie, speciálněpedagogické terapie, mimoškolní aktivity, začleňování, inkluzeKlíčová slova (anglicky)
mental disability, special primary school, pupil, teacher, education of pupils with mental disabilities, traditional and innovative teaching methods communication methods, alternative and augmentative communication system, supporting pedagogical and rehabilitation methods, tools, modern digital technologies, special pedagogical therapies, extracurricular activities, inclusionRigorózní práce se věnuje problematice edukace žáků se středně těžkým mentálním postižením na základních školách speciálních. Cílem rigorózní práce je analyzovat problematiku edukace těchto žáků na základní škole speciální, používání tradičních i inovativních výukových metod, metod zaměřených na komunikaci a podpůrných a rehabilitačních metod s podporou nejčastěji využívaných pomůcek. Součástí analýzy je získání přehledu o využívání nových médií v rámci moderních digitálních technologií v praxi a také možnosti začleňování speciálněpedagogických terapií v rámci vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. Do analýzy je zahrnuta i problematika zapojování žáků se středně těžkým mentálním postižením do mimoškolních aktivit. Součástí analýzy je postoj učitelů základních škol speciálních k inkluzi. Poté zhodnotit současné možnosti, přednosti využívání moderních metod a technologií a případně upozornit na možné nedostatky. Na základě výsledků analýzy bude možné doporučit určitá zlepšení za účelem zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. V teoretické části rigorózní práce se zabývám vymezením základních pojmů spojených s mentálním postižením a jeho pojetí z pohledu školství, přičemž vycházím z historických pramenů péče o osoby s...
Rigorous work deals with the issue of education of pupils with moderate mental disabilities at special elementary schools. The aim of the thesis is to analyze the issue of education of these pupils at special primary schools, the use of traditional and innovative teaching methods, communication methods and supporting pedagogical and rehabilitation methods, and the most frequently used tools. Part of the analysis is to get an overview of using new media in the context of modern digital technologies in practice as well as the possibilities of including special pedagogical therapies in the educational process of pupils with moderate mental disabilities. Given the trends of contemporary Czech education, the problem of involvement of pupils with moderate mental disabilities in out-of-school activities is included in the analysis. Part of the analysis is the attitude of teachers of special schools towards inclusion. Then evaluate the current options, the advantages of using modern methods and technologies, and alternatively draw attention to possible shortcomings. Results of the analysis can also be recommended in order to make the educational process more effective for pupils with moderate mental disabilities. In the theoretical section of the rigorous thesis I am concerned with the definition of basic...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSetničková, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 18. 5. 2022This diploma thesis is focused on activating methods in online teaching of the Czech language and literature. The theoretical part includes an explanation of the concept of e-learning and clarifies the context of the start ... -
English for Medical Purposes: Activating Teaching Methods and their Influence on Vocabulary Acquisition
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVrběcká, Dagmar (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 26. 9. 2019The thesis deals with activating teaching methods and their influence on vocabulary acquisition in the field of English for Medical Purposes. The experimental research explores the extent to which activating teaching methods ... -
UV/VIS spektrofotometrie a možnosti jejího využití v rámci vzdělávání učitelů chemie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHejsková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 25. 5. 2016Tato diplomová práce se týká využití UV/VIS spektrofotometrie v rámci vzdělávání učitelů chemie. V teoretické části práce shrnuje poznatky o optických metodách, jejich principech a rozdělení, a velká část je věnována právě ...