Tackling Primary Music School Students'Practicing Issues Using Contemporary Piano Teaching Methods
Překonávání potíží u žáků základních uměleckých škol studujících hru na klavír za použití moderních výukových metod
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91189Identifikátory
SIS: 177046
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Vít
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
14. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
klavírní školy, klavírní metodologie, metody a strategie cvičení na klavír, technické potíže při cvičení, hudební interpretace, analýza klavírních skladebKlíčová slova (anglicky)
piano methods, teaching methodology, piano practicing issues, technical difficulties, musical interpretation, analysis of piano works, practicing strategiesPresented master thesis tackles common piano practicing issues among students at the first stage of piano learning. The main purpose of the study is to investigate the difficulties that block students' progress, and analyze proper approaches that improve students' musical capabilities. The practicing issues are scientifically categorized into three categories: technical, interpretative and general practicing and performing issues, and are further analyzed from physical, psychological, and most importantly, educational perspective. In addition, contemporary piano teaching methods from various countries are explored and various methodologies and teaching philosophies are investigated and presented. Effective approaches, suitable strategies and practicing suggestions are provided in the study for both teachers and learners. Chinese piano educators can use this study to enrich their teaching methodologies and to develop new piano teaching methods.