Hodnotící škála pro techniku plaveckého způsobu znak pro děti v mladším školním věku
Rating scale for backstroke technique for children in early school age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90433Identifikátory
SIS: 175886
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peslová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Plavecké sporty
Datum obhajoby
6. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
plavání, plavecký způsob znak, hodnotící škálaKlíčová slova (anglicky)
swimming, backstroke, rating scaleNázev: Hodnotící škála pro techniku plaveckého způsobu znak pro děti v mladším školním věku Cíle: Cílem projektu je konstrukce hodnotící škály pro posouzení úrovně techniky plaveckého způsobu znak dětí v mladším školním věku. Jako předpoklad má práce upřesnit modelovou techniku odpovídající danému vývojovému stupni dětí a formulovat kritéria pro hodnocení reálné techniky znak. Dále vytvořenou hodnotící škálu aplikovat na souboru dětí z plavecké školy a sportovní plavecké přípravky (ve věku 6-8 let). Vyhodnocené zkušenosti z aplikace využít ke korekci hodnotící škály. Metody: V práci budou získávána data pomocí přímého a nepřímého pozorování. Pro ověření vytvořené škály bude pořízen videozáznam plavaného 25m úseku. Analyzováno bude 25 dětí z plaveckého oddílu TJ Lokomotiva Nymburk o.s. a plavecké školy Ponorka. Výsledky: Výsledkem projektu je upřesnění modelové techniky znak pro vývojový stupeň dětí ve věku 6 - 8 let a vymezení odchylek od této modelové techniky. Pro diagnostiku techniky byl vytvořen záznamový list a hodnotící škála, která byla použita pro hodnocení 25 dětí. Zkušenosti z použití hodnotící škály vedly k její korekci a upřesnění. Klíčová slova: plavání, plavecký způsob znak, hodnotící škála
Title: Rating scale for backstroke technique for children in early school age Objectives: Objective of the project is to create a rating scale for valutation of backstroke technique in early school age children. The thesis should specify a model technique for the corresponding development stage and formulate standards for backstroke technique valutation. Thereafter using the created rating scale with a group of children from a swimming school and swimming preliminary preparation (age 6-8). Utilize evaluated experience from practice to correct the rating scale. Methods: Data will be obtained by direct and indirect observation. To verify the created rating scale a video with 25 m section of swimming will be taken. 25 children from the swimming club TJ Lokomotiva Nymburk o.s. and the swimming school Ponorka will be analysed. Results: Outcome of the project is to specify the backstroke model technique for children in development stage 6-8 years and determine deviations from that model technique. For technique evaluation a record sheet and rating scale was created, which was used to diagnose 25 children. Experience from utilization of the rating scale led to a correction and improvement. Keywords: swimming, backstroke, rating scale