Pohybové činnosti dětí staršího školního věku v týdenním režimu
Physical activities of older school aged children in a weekly regime
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90383Identifikátory
SIS: 161429
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Děti, pohyb, pohybové aktivity, starší školní věk, volný čas, zdravotní komplikaceKlíčová slova (anglicky)
Children, movement, physical activities, older school age, free time, health complicationsBakalářská práce podává zprávu o začleňování pohybových aktivit dětí staršího školního věku do týdenního režimu. Hlavní výzkum je zaměřen na porovnání dětí ze dvou základních škol, jedné v centru Prahy a druhé na okraji hlavního města, s ohledem na jejich sportovní a pohybové zájmy. Teoretická část práce se věnuje nutnosti začleňování pohybových aktivit této věkové kategorie do každodenního života, vhodným či naopak nevhodným sportovním činnostem a zdravotním komplikacím vyplývajících z nedostatku pohybu. V praktické části je pomocí dotazníkového výzkumu porovnána četnost začleňování pohybu dětí ze dvou škol s následnou analýzou nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Cílem mé bakalářské práce je porovnat a zjistit, v kterých oblastech začleňují děti více pohybových aktivit do svého života, tedy zda jsou na tom lépe děti z centra velkého města, či z malé městské čtvrti.
This bachelor thesis presents an integration of the physical activities into the weekly regime of older school aged children. The main research is focused at comparing children from two elementary schools, one located in the center of Prague and the other one on the outskirts of the capital city, with considering their sporting and physical interests. The theoretical part deals with the necessity to incorporate the physical activities for this age category into their daily life, describes appropriate (or inappropriate) sports activities and health complications resulting from a lack of movement. In the practical part of the thesis, the questionnaire research compares the frequency of the children's physical activities integration in two mentioned elementary schools. Then follow an analysis of the data collected and a final summary of the thesis issue. The purpose of my bachelor thesis is to compare and find out in which geographical areas the older school aged children incorporate more physical activities into their lives, so basically whether are children from a big town center or a small town district better off.