Systémy managementu jakosti podle ISO 9000
Quality management systems according to ISO 9000
Bakalářská práce
Author
Contributor
Issue Date
2004Keywords (Czech)
Kanceláře cestovní, Normy, Práce bakalářské, Vývoj, cestovní ruch, dějiny, management jakostiCílem práce je zmapovat situaci v oblasti managementu jakosti, se zaměřením na systémy managementu jakosti podle norem ISO 9000. V úvodních kapitolách je obecně pojednáno o historii a vývoji řízení jakosti, o základních principech norem ISO 9000. Poté je popsán stav managementu jakosti v České republice, podrobněji je rozebrána situace v oboru služeb a cestovního ruchu. Jako konkrétní příklad je nastíněno řízení jakosti v cestovní kanceláři Čedok, a.s.
The goal of this thesis is to map out the situation in the field of quality management, with the focus on the quality management systems according to the ISO 9000 standards. The first part talks about the history and the development of the quality management, about the basic principles of the ISO 9000 standards. The second (practical) part describes the quality management in the Czech Republic. The situation in the field of services and tourism is then analyzed in greater detail, especially the quality management in the travel agency Čedok, Inc.