Neprototypické použitie imperfekta slovies dicendi v naratívnej próze klasickej gréčtiny
Non-prototypical uses of Ancient Greek imperfect of the verbs of saying in narrative prose
Neprototypická užití imperfekta v narativním próze klasické řečtiny
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87504Identifikátory
SIS: 166811
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pultrová, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Latinský jazyk a literatura - Řecká antická filologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav řeckých a latinských studií
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
starořečtina, starořecké sloveso, narativní text, řecké imperfectum, neprototypické užití imperfektaKlíčová slova (anglicky)
Ancient Greek language, Ancient Greek Verb, narrative text, Greek imperfect, non-prototypical imperfectv češtině 1) Vytvořit stručnou charakteristiku jednotlivých funkcí řeckého imperfekta na základě pojednání ve známých vědeckých příručkách řečtiny: Rijksbaron, Smyth, Schwyzer - Debrunner, Kühner - Gerth, Duhoux, Humbert. 2) Vyhledat pomocí bibliografických příruček a databází L'année philologique, GoogleScholar, Gnomon, Buijs aj. další sekundární literaturu k tématu. 3) Práce nebude sledovat klasické rozlišení imperfektum: nedokonavost X aorist: dokonavost. Úkolem studentky bude naopak najít případy, které tomuto standardnímu rozlišení neodpovídají, a taková nestandardní užití okomentovat, klasifikovat a najít pro ně vysvětlení. Excerpce materiálu se bude týkat přiměřeně dlouhé pasáže z narativního díla dle vlastního výběru.
v angličtině 1) To create brief characteristics of particular functions of the Greek imperfect based on papers from reputable scientific handbooks of the greek grammar: Rijksbaron, Smyth, Schwyzer - Debrunner, Kühner - Gerth, Duhoux, Humbert. 2) To look up the secondary literature relevant for the topic in bibliographic handbooks and databases L'année philologique, GoogleScholar, Gnomon, Buijs etc. 3) The thesis won't follow the ussual distinction between imperfect: imperfectivity and aorist: perfectivity. Contrariwise, the student's task will be to find cases which don't corespond with the standard distinction and to comment, classify and find an explanation for these non-standard occurences. The material will be excerpted from adequately extensive passage from a narrative work of the student's own choise.