Public Perception on Target Populations and Homeless Policy Design in Seattle, WA
Cílová populace bezdomovců pohledem veřejnosti a návrh politiky řešení bezdomovectví v Seattle, WA
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87054Identifikátory
SIS: 180822
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Frič, Pavol
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejné a sociální politiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bezdomovectví, bydlení, cílové populace, navrhování politiky, vnímání veřejnosti, USKlíčová slova (anglicky)
homelessness, housing, target populations, policy design, public perception, USDiplomová práce testuje novou teorii o úloze, již při navrhování bezdomovecké politiky hraje veřejnost a její vnímání této cílové populace, a své poznatky demonstruje na modelu bezdomovecké politiky (Homeless Policy Design Model). Tato teorie a model představují rozšíření teorií o cílové populaci a model bezdomovecké politiky od Lowiho (1972), Ingrama, Schneidera a Deleona (2007) a Schneidera a Ingrama (1993). Model je testován prostřednictvím případové studie bezdomovecké politiky v Seattlu mezi lety 2007 a 2016 a její korelací s přístupem k bezdomovectví v rétorice politické elity i široké veřejnosti v témže období. Model bezdomovecké politiky naznačuje, že způsob, jakým veřejnost vnímá cílovou populaci bezdomovců, ovlivňuje vytváření konkrétní bezdomovecké politiky. Prostřednictvím kvalitativních metod výzkumu diplomová práce zjišťuje, že existuje rozpoznatelná korelace mezi tím, jak fenomén bezdomovectví vnímá veřejnost, a tím, jakou politiku uplatňovala rada města Seattle mezi lety 2007 a 2016. Klíčová slova bezdomovectví, bydlení, cílové populace, navrhování politiky, vnímání veřejnosti, US
This thesis tests a new theory about the role that public perceptions on target populations play in designing homeless policies - as demonstrated through the Homeless Policy Design Model. The theory and model present an expansion of theories on the target populations and policy design from Lowi (1972), Ingram, Schneider and Deleon (2007); and Schneider and Ingram (1993). The model is tested through a case study of homeless policy in Seattle, WA from 2007 to 2016 and the correlating perceptions of the homeless generated through the rhetoric of the political elite and the general public. The homeless policy design model indicates that the public's perceptions about homeless target populations will impact policy design choices. Through qualitative research methods, the thesis finds that there is a recognizable correlation between how the public views the homeless and what type of policy the Seattle City Council passed from 2007 to 2016.