Westernization of Pop Culture in China - "China's Got Talent"
Westernizace pop kultury v Číně - "China's Got Talent"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86723Identifikátory
SIS: 180358
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
westernizace, populární kultura, Čína, talentové pořady, populární kultura v Asii, Got Talent, celebrity, divácká recepceKlíčová slova (anglicky)
Westernization, pop-culture, China, Talent Shows, Asian Pop culture, Got Talent, celebrities, audience receptionTato diplomová práce se zabývá fenoménen westernizace popové kultury na území pevninské Číny a zkoumá ji na příkladu čínské adaptace talentové show China's Got Talent. (CHGT) V teoretické části nastiňuje obecné globalizační a westernizační tendence a poskytuje teoretické ukotvení hlavních pojmů mediálních studií. Výzkumným cílem této práce je analýza divácké recepce CHGT v Číně a nastínění názorů respondentů na popovou kulturu. Problematika je zasazena do širšího kontextu teorií kulturního imperialismu a dále jsou popsána specifika talentových a reality show. Práce také poskytuje historický přehled vývoje populární kultury na území pevninské Číny. V praktické části jsou popsány silné a slabé stránky aplikovaných metodologických postupů. V této práci byla provedena obecná tematická analýza vybraných sociálních médií jako je Weibo, QQ nebo Baidu. Rovněž byly porovnány dvě verze adaptací formátu "Got Talent," britská verze Britain's Got Talent a čínská adaptace China's Got Talent. Dále byly uskutečněny kvalitativní hloubkové rozhovory s čínskými respondenty pobývajícími na území Čínské lidové republiky a na území Velké Británie. Skupina respondentů ve Velké Británii sloužila jako kontrolní skupina pro srovnání a hlavní zaměření bylo na recepci CHGT a na obecné názory respondentů a jejich zkušenosti...
This master thesis deals with the phenomenon of Westernization of pop culture in mainland China on the example of the Chinese adapted version of the Talent Show China's Got Talent. (CHGT) In its theoretical part it outlines the overall globalizing and Westernizing tendencies and sets a theoretical framework of the main terminology of media studies. The research goal of the thesis was to analyze the audience reception of CHGT in China and their ideas and views on pop culture The research goal is included in the broader context of cultural imperialism theories and the specifics of talent and reality shows are elaborated. Furthermore a historical overview of the evolution of pop culture in mainland China is provided. In the practical part, the applied methodological approaches and their potential strengths and weaknesses are described. A basic thematic analysis of certain selected social media like Weibo, QQ and Baidu was conducted. The two versions of the adapted Got Talent format were compared as far as the formal features are concerned, the British version of Britain's Got Talent and the Chinese adaptation China's Got Talent. Moreover qualitative in-depth interviews with Chinese respondents in the PRC and the UK were performed. The group in the UK served as a control group for comparison and the...