Jak média referují o trhu s uměním
Media Image of the Art Market
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86652Identifiers
Study Information System: 167422
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Ježková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
aukce, aukční síň a aukční důmKeywords (English)
auction and auction house(abstrakt) Cílem diplomové práce je provést kvalitativní obsahovou analýzu, která zodpoví, jak média informují o třech zvolených aukcích. Konkrétně se jedná o aukci sbírky rodiny Hascoe v Sotheby's, o aukci díla Tvar modré v Adolf Loos Apartment and Gallery a o aukci sbírky olejů od Františka Muziky v Dorotheu. Pro pochopení aukčního trhu nejprve čtenáře seznámím s historickým vývojem a mechanismy aukční síně. V teoretické části poté představím nabídku analyzovaných aukcí a soustředím se na unikátnost sbírky i uměleckého díla, na seznámení s předchozími majiteli předmětů nebo na marketingové aktivity aukční síně. Následně se přesunu k praktickému provedení analýzy, u níž definuji výzkumnou otázku, paradigma, vymezím výzkumný materiál a stručně popíši zkoumaná média. Praktická část analýzy se skládá z provedení tří zakotvených teorií, u nichž provedu otevřené, axiální a selektivní kódování. Všechny tyto fáze znázorním na grafickém modelu a na závěr každého výzkumu určím jeho centrální kategorii. Na konec popíši mediální obraz zkoumaných aukcí.
Goals of paper are to create grounded theories that will answer the question "how media inform about three art auctions". First is Hascoe action in London auction house Sotheby's, second one is auction of painting Tvar Modré in Adolf Loos Apartment and Gallery and the last one is auction of collection of oil paintings by František Kupka in Dorotheum. Firstly I describe historical phases of auction market and then it's mechanism. Theoretical part consists of information about offer of analyzed action houses and focuses on uniqueness of art pieces, previous owners or marketing strategies. Practical part of analysis defines research issue, paradigm, research materials and describe selected media. Then alalyzes three grounded theories that consist of open coding, axial coding and selective coding. All these phases are illustrated on graphic models and identify theoretical codes. Finally I describe media image of analyzed auctions.