Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013
The semiotic analysis of campaign spots of parliamentary election in 2013
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/86635/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86635Identifikátory
SIS: 180359
Kolekce
- Kvalifikační práce [17584]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podzimek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
volební spoty, sémiotická analýza, sémiotika, politická komunikace, politická reklamaKlíčová slova (anglicky)
campaign spots, semiotic analysis, semiotics, political communication, political marketingDiplomová práce Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013 s využitím sémiotické analýzy detailně rozebírá televizní spoty vysílané pro účely voleb v roce 2013 Českou televizí. Pro potřeby práce byly zvoleny spoty politických stran a hnutí, které překročily pětiprocentní hranici a dostaly se do Poslanecké sněmovny, tedy ČSSD, ANO, KSČM, Top 09, ODS, Úsvit a KDU-ČSL. Důraz je zde kladen na využité výrazové prostředky a znaky, které se ve spotech nalézají. Cílem práce je odpovědět na otázku, jaké sdělení je voličům skrze spoty adresováno. Práce se zároveň se snaží zjistit, zda se v jednotlivých spotech vítězných stran dají nalézt shodné prvky, které mohly ovlivnit výsledek voleb. Vychází z předpokladu, že všechny volební spoty vítězných politických uskupení a stran budou obsahovat shodné prvky a že všechny se budou snažit přimět voliče, aby dorazili k volbám. Dalším předpokladem je, že žádný z volebních spotů nebude přímo hanit jinou politickou stranu či její politiku. V teoretické části se práce zabývá základními pojmy politické komunikace, politickou reklamou a její regulací v České republice. Práce také představuje volební systém České republiky a politickou situaci před volbami 2013.
The Diploma thesis The Semiotic Analysis of campaign spots of parliamentary election in 2013 uses the semiotic analysis to analyse campaign spots broadcasted by the Czech Television before the elections in 2013. With regards of the purpose of this paperwork we chose the spots of victorious political parties, the ones who have exceeded the minimal level of 5% of total votes to gain the mandate, thus ČSSD, ANO, KSČM, Top 09, ODS, Úsvit and KDU- ČSL. We emphasise signs and means of expression used in chosen campaign spots. The aim of this paperwork is to answer the question what message campaign spots address to voters. Moreover, the diploma thesis tries to answer the question, if all victorious campaign spots contain the same signs and means of expression which could help them to influence the result of elections. The hypothesis of this diploma thesis suppose that all campaign spots will contain the same signs and that they will ask people to vote. Furthermore, we expect that none of the campaign spots will directly criticize other political parties or their policy. The theoretical part of the paperwork presents the basic concepts of political communication, political advertisement and its regulation in the Czech Republic. The paperwork introduces the electoral system of the Czech Republic and current...