Sociokulturní kompetence a jazykové vyučování studentů programu Erasmus
Sociocultural competences and language teaching of Erasmus students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86633Identifikátory
SIS: 165719
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrdlička, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství češtiny jako cizího jazyka
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociokulturní kompetence|student|jazykové vyučování|čeština jako cizí, druhý jazyk|program Erasmus|Univerzita KarlovaKlíčová slova (anglicky)
sociocultural competence|student|language teaching|Czech as a foreign, second language|Erasmus program|Charles UniversityDiplomová práce prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumá vliv jazykového vyučování na osvojování sociokulturní kompetence. Na základě interpretace získaných údajů poskytuje informace o respondentech a jejich vztahu k České republice a názorech na ni a její obyvatele. Statistické vyhodnocení získaných dat poskytuje přehled o míře úspěšnosti osvojení sociokulturní kompetence u vybraných sociokulturních oblastí definovaných na základě referenčního popisu úrovně A1 pro češtinu jako cizí jazyk ve vztahu k jazykovému vyučování. Výzkumná část se opírá o teoretické poznatky, které jsme prezentovali v teoretické části práce. Cílem práce je objektivně zmapovat míru osvojení vybraných sociokulturních kompetencí studenty v rámci jazykového vyučování.
The diploma thesis examines the influence of language teaching on the acquisition of socio- cultural competence through the medium of a questionnaire survey. Based on the interpretation of the data obtained, it provides information about respondents and their relationship to and opinions about the Czech Republic and its inhabitants. The statistical evaluation of this data provides an overview of the level of success in developing socio-cultural competence in selected socio-cultural areas. These are defined with reference to criteria specified at level A1 for Czech as a foreign language in relation to language teaching. The research element is based on theoretical hypotheses that we have presented in the theoretical section of the thesis. The aim of the thesis is to objectively map the development of selected socio-cultural competences by students in the context of language teaching.