Storytelling v korejských onlinových hrách
Storytelling in Korean Online Games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86534Identifikátory
SIS: 178028
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Zemánek, Marek
Oponent práce
Horák, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Koreanistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sinologie
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Korejské onlinové hry|MMORPG|storytelling|mytologie|multiplayer|asijské motivy|HeterocosmicaKlíčová slova (anglicky)
Korean online games|MMORPG|storytelling|mythology|multiplayer|asian motives|HeterocosmicaCílem této práce je analyzovat storytelling v korejských onlinových hrách, zastoupených na trhu především v podobě MMORPG žánru. V úvodní kapitole je představeno pět zásadních korejských MMORPG, se kterými se v práci bude nadále pracovat. Následující kapitoly se zabývají storytellingem v korejských MMORPG a jeho nástroji, pomocí kterých je do hry zabudován. Práce se následně zaměřuje především na praktickou analýzu vytyčených her a hledá v nich motivy, které se inspirují v asijské mytologii, historii či kultuře. Na závěr je v práci pro přehlednost uveden také slovníček pojmů, které se týkají zejména herního průmyslu. Všechny uvedené hry jsou z technických důvodů rozebírány v dostupné podobě v evropské verzi. Klíčová slova Korejské onlinové hry, MMORPG, storytelling, mytologie, multiplayer, asijské motivy, Heterocosmica
The purpose of this thesis is to analyse storytelling in Korean online games, mainly represented by MMORPG genre. The first chapter introduces five essential Korean MMORPGs that will be subjected to the analyses throughout the thesis. Next chapters research storytelling in MMORPGs and its instruments, which are used to anchor the story inside the game. Main practical part then analyses mentioned online games and searches for motives based on Asian mythology, history and culture. For better comprehension a technical vocabulary related to gaming industry is also included at the end of the thesis. Because of technical reasons, all mentioned games are analysed in their European versions. Key words Korean online games, MMORPG, storytelling, mythology, multiplayer, asian motives, Heterocosmica