Zpravodajský servis českých médií při návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v ČR - případová studie: Empresa Media
Media coverage of a Chinese President Xi Jinping¨s visit to Czech Republic - case study. Empresa Media
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86361Identifiers
Study Information System: 180525
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Nečas, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Empresa Media, Týden, Týden.cz, TV Barrandov, Si Ťin-pching, CEFCKeywords (English)
Empresa Media, Tyden, Tyden.cz, TV Barrandov, Xi Jinping, CEFCTato diplomová práce si dává za cíl analyzovat zpravodajský servis médií ze skupiny Empresa Media při třídenní návštěvě čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v březnu 2016 v ČR. V Emprese měla v době návštěvy podíl 49 procent čínská finanční společnost CEFC. Návštěva čínského prezidenta v Praze byla mediálně velmi sledovanou událostí, a to nejenom v souvislosti s oficiálním programem. V hlavním městě se v průběhu tří dní odehrála řada demonstrací proti politice Číny, protestních akcí a došlo i na četné potyčky mezi příznivci čínského prezidenta a jeho odpůrci. Média ze skupiny Empresa Media ale tyto události téměř bez výjimky ignorovala. Jakékoliv projevy nesouhlasu s návštěvou čínského prezidenta nebo politikou Číny v jejich zpravodajství chybí. Kromě toho nedávala prostor ani politikům a odborníkům, kteří kritizovali formu přijetí Si Ťin-pchinga nebo jiné záležitosti týkající se Číny obecně. Vyplývá to z analýzy zpravodajského servisu tří vydání týdeníku Týden, jeho internetové verze Týden.cz v období od 21. března 2016 do 3. dubna 2016, zpravodajství televize Barrandov ve stejném období a online přenosu na webu Týden.cz. Ještě výrazněji tento fakt vynikne při srovnání se zpravodajstvím dalších velkých českých médií.
This thesis wants to analyze the media service of the Empresa Media group during the three-day visit of chinese president Xi Jinping in the Czech Republic in march of 2016. At that time 49 percent share of Empresa Media was owned by chinese company CEFC. The visit was covered with a very high importance in all of the czech media. And not only in connection with the official schedule. Series of demonstration took place in Prague and also some fights occured between supporters of the chinese presindent and his opponents. However, media of the Empresa Media group almost without any exception ignored these events. Any manifestations of disagreement with the finese presindent's visit or China's politics is missing from its coverage. It results from analyzing magazine Tyden, its online version Tyden.cz, evening news of TV Barrandov and online coverage provided by Tyden.cz. This fact stands out even more when compared to some other important czech media.