Reklama na alkohol
Alcohol Advertising
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86358Identifikátory
SIS: 180616
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, alkohol, zákonná regulace, samoregulace, Rada pro reklamu, rozhodnutíKlíčová slova (anglicky)
advertising, alcohol, legal regulativ, self-regulation, The Czech Advertising Standards Council, decisionsTato diplomová práce se věnuje reklamě na alkohol. Alkohol je nejrozšířenější návykovou látkou na světě, jejíž konzumace je ve většině států světa dovolena, případně omezena pouze věkem konzumentů. Konzumaci alkoholu v dnešní době nelze regulovat ani zakazovat, alkohol se stal běžnou součástí většiny lidských životů. Vzhledem k vědomí nebezpečnosti alkoholu, je zde snaha regulovat alespoň reklamu na alkohol. Cílem této práce bylo podat ucelený obraz reklamy na alkohol, především její regulace, a to regulace zákonné i samoregulace. Práce se věnuje nejprve reklamě jako takové, její regulaci v průběhu doby a jakým způsobem je regulována v současné době. Poté se práce zaměřuje na úpravu reklamy na alkohol, její zákonnou úpravu a vývoj této úpravy a na regulaci prostřednictvím Rady pro reklamu a vývoj této samoregulace. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na zhodnocení reklamy na alkohol v průběhu věku, kdy na základě analýzy reklamních aktivit Plzeňského Prazdroje, jako vybraného zástupce pro alkoholický průmysl, bylo zjištěno, že reklama během 20. století nezohledňovala zákonnou regulaci reklamy, neboť tato byla v danou dobu velmi omezená, naopak se soustředila na všechny moderní prostředky tehdejší reklamy. Závěrečná kapitola analyzuje rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu a přináší zjištění, jaké...
The thesis concerns itself with alcohol advertising. Alcohol is the most widespread habit-forming substance, yet its consumption is permitted in most countries all around the world, possibly restricted by the age of consumers only. Drinking alcohol cannot be either regulated or prohibited today. It has become commonplace for the majority of our lives. Being aware of its apparent risks, however, there is an effort to regulate at least alcohol advertising. The main objective of this work was to provide a comprehensive picture of alcohol advertising, with the focus on its regulation, concerning the legal regulation as well as the self-regulation. First, the thesis deals with advertising as such, its regulation in the course of time and how it has been regulated recently. The thesis further describes the adjustment of alcohol advertising, the legal amendment and its development, as well as the regulation through The Czech Advertising Standards Council and the development of this self- regulation. The next chapter focuses on the examination of alcohol advertising over the age. Based on the analysis of the advertising involvement of Pilsner Urquell, as the selected alcohol industry representative, it was found that advertising during the 20th century did not consider its legal, since it was very limited...