In-game marketing
In-game marketing
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86281Identifikátory
SIS: 179864
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
In-game marketing, digitální hry, chování hráčů, mikrotransakce, in-game advertising, gamifikace, advergaming, product placement, licencovaný obsah, downloadable contentKlíčová slova (anglicky)
In-game marketing, digital games, gamers' behaviour, microtransactions, in-game advertising, gamification, advergaming, product placement, licensed content, downloadable content(abstrakt) Bakalářská práce popisuje pojem in-game marketing, tedy marketing v digitálních hrách. Zaměřuje se nejen na známé jevy, jako jsou mikrotransakce, měsíční poplatky za hraní, zpoplatněný dodatkový obsah nebo in-game advertising, ale zohledňuje i funkci hry jako marketingového nástroje a problémy související s kyberbezpečností a persvazivitou těchto aktivit. Popis doplňuje aktuálními či typickými příklady. Praktickou částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 409 hráčů z celého světa a které se věnuje pohledu hráčů na in-game marketing spolu s jejich nákupním chováním. Demografie panelu je oproti globální hráčské demografii nepřesná, avšak na základě těchto čísel lze říci, že hráči mají vlastní názor na některé sporné praktiky in-game marketingu a obecně je in-game marketing funkčním způsobem, jak různými způsoby uspokojit potřeby hráčů přímo ve hře a mít z tohoto konání profit.
The bachelor's thesis is dedicated to the in-game marketing: marketing in digital games. Apart from usual mechanics, such as microtransactions, monthly membership payments, paid downloadable content or in-game advertising this thesis describes the game as a marketing tool and problems related to cybersecurity and persuasive microtransactions. The theoretical part contains recent and distinctive examples of described mechanics. The thesis also contains the evaluation of the questionnaire research in which 409 gamers from the whole world took part and which aimed on gamers' view on in-game marketing and their buying behaviour. Even though the demography of respondents is inaccurate in comparison to the global spectrum of gamers (mostly in case of gender and age ratio), the research suggests that gamers have their opinions on controversial topics related to the in-game marketing, yet they are affected by it as it is a successful and profitable way to satisfy their needs right from the game.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vztah impulzivity, in-game nákupů a herních vzorců se symptomy problematického hraní u online hráčů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLinhart, David (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 4. 6. 2020Tato práce se zabývala prediktory problematického hraní internetových her (IGD) a na základě kvantitativního výzkumu se pokusila, v rámci mobilních zařízení, ověřit její vztah s impulzivitou, in-game nákupy v případě ... -
Motivace hráčů ke hraní play-to-earn videoher
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLeci, Patrik (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 7. 9. 2022 -
Vnímání product placementu v počítačových hrách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBauerová, Dominika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 24. 6. 2020