Komunikační strategie módní značky Everlane
Communication strategy of fashion brand Everlane
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86224Identifiers
Study Information System: 179723
Collections
- Kvalifikační práce [17115]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Everlane, komunikace, e-commerce, strategie, móda, udržitelnost, módní značkaKeywords (English)
Everlane, communication, e-commerce, strategy, fashion, sustainability, fashion brandBakalářská práce Komunikační strategie módní značky Everlane se zaměřuje na komunikační strategii amerického globálně působícího brandu Everlane, který funguje prostřednictvím e- shopu a nabízí minimalistickou moderní módu. Značka si zakládá na etických, ekologických a morálních hodnotách a její filosofie je postavena na 100% transparentnosti. Everlane je v tomto odvětví unikátní firmou, která si dokázala v poměrně krátkém čase vybudovat pozici a respekt na módním trhu. Cílem této práce je analýza komunikačních prostředků, které Everlane využívá pro komunikaci se svými klienty a komunitou. Součástí je i představení několika kampaní, které Everlane vytvořila, a které byly úspěšné. Nedílnou součástí práce je i stručný úvod do módního průmyslu, jeho vývoj v poslední letech a prolnutí s fenoménem udržitelnosti. V teoretické části se autorka zabývá fenoménem e-commerce z historického a teoretického hlediska. Následně se soustředí na způsob, jakým se e-commerce a móda propojují a komunikační prostředky, které využívá.
Bachelor thesis Communication Strategy of Fashion Brand Everlane focuses on communication strategy of American brand Everlane that exists as an e-shop and offers modern minimalistic fashion. Brand is established on ethical, ecological and moral values and it's philosophy is based on 100% transparency. Everlane is considered as a unique company that in short time of it's existence achieved to become a respectable member in fashion industry. The aim of this thesis is to analyse Everlane communication tools used for communication with it's costumers and community. Part of this thesis is a presentation of few Everlane campaigns that were successful. Likewise the short introduction to fashion industry, evolution for last few years and which role plays sustainability, is included. In theoretical part of this thesis author is dealing with e-commerce phenomenon from historical and theoretical perspective. Also the focus is given to the connection between e-commerce, fashion and the tools that are being used.