Aktuální trendy v řízení vztahů se zákazníky
Current trends in customer relationship management
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86145Identifikátory
SIS: 181111
Kolekce
- Kvalifikační práce [19617]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Řízení vztahů se zákazníky, CRM, věrnostní marketing, data, datová analýza, věrnostní programy, omnichannel, sociální CRMKlíčová slova (anglicky)
Customer relationship management, loyalty marketing, data, data analysis, loyalty programs, omnichannel, social CRMBakalářská práce "Aktuální trendy v řízení se zákazníky" se zabývá, jak již samotný název napovídá, problematikou řízení vztahů se zákazníky (tj. CRM - customer relationship management), a to s důrazem na faktory, které v posledních letech formovaly její dnešní podobu. První část práce, část teoretická, se věnuje definici pojmu řízení vztahů se zákazníky a jeho teoretickému zasazení do moderní marketingové teorie, včetně stručného pohledu do historie. Vzhledem k příkladu rozebíranému v praktické části věnuji samostatnou sekci specifikům CRM v oblasti retailu. Po představení důležitosti dat a jejich analýzy pro CRM následuje nejdůležitější sekce teoretické části věnovaná aktuálním trendům - s důrazem na problematiku moderních věrnostních programů, omnichannel strategie a sociálního CRM. V druhé části reflektuji jednotlivé teoretické poznatky na praktickém příkladu, kterým je maloobchodní řetězec Tesco. Cílem této práce je odhalit nedostatky řízení vztahů se zákazníky u vybrané společnosti a návrh způsobů jejich odstranění vedoucí k implementaci efektivního řešení CRM.
The bachelor thesis "Current trends in customer relationship management" deals with - as its title suggests - the issue of CRM and selection of modern factors, which influence its current state. The theoretical part of the thesis presents the definition of customer relationship management and its position in the marketing theory, as well as a brief look into its history. It also contains a section about the specifics of CRM in retail sector, as it is further discussed in the practial part. The explanation of the importance of data and its analysis for CRM is followed by the most important section of the theoretical part about current trends in CRM - especially modern loyalty programs, omnichannel stratégy and social CRM. In the practical part of the thesis these findings are compared with the state of implementation of these trends in the retail chain Tesco. The aim of the thesis is to find the imperfections of the implementation of trends at Tesco and suggest ideas of improvement in order to enhance its customer relationship management.
