Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham
Multiple Brand Celebrity Endorsement: David Beckham Case Study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86088Identifikátory
SIS: 179745
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šesták, Zdeněk
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Celebrity endorsement, multiple brand celebrity endorsement, celebrita, značka, David BeckhamKlíčová slova (anglicky)
Celebrity endorsement, Multiple Brand Celebrity Endorsement, Celebrity, Brand, David Beckham(abstrakt) Bakalářská práce Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham se zabývá problematikou vícečetné podpory značek jednou celebritou. Pro správné zasazení této problematiky do širšího kontextu marketingové komunikace se nejdříve zabývá oblastí celebrity endorsementu jako takového, definuje pojem celebrita a představuje možné způsoby spolupráce celebrity a značky. Dále jmenuje důvody a rizika takovéto spolupráce, zabývá se efektivitou celebrity endorsementu a představuje teorie výběru vhodné celebrity pro marketingovou komunikaci značek. Nakonec definuje samotný pojem multiple brand celebrity endorsement a shrnuje výsledky výzkumů zabývajících se tímto fenoménem. Praktická část práce představuje problematiku multiple brand celebrity endorsementu na příkladu jednoho z nejznámějších fotbalistů, Davida Beckhama, a jeho spolupracích se značkami. Vysvětluje jeho osobní i profesní zázemí a atraktivitu pro značky a analyzuje jeho spolupráce se značkami v letech 2006-2016. Součástí práce je i dotazníkové šetření, jehož tématem je vnímání osobnosti Davida Beckhama ve spojitosti s jeho angažováním se jako tváře značek, jakými je např. Adidas, Pepsi, H&M nebo Armani.
The Bachelor's Thesis on the topic of Multiple Brand Celebrity Endorsement: David Beckham Case Study focuses primarily on the issue of multiple endorsement of a number of brands by one celebrity. To be able to put this topic into perspective does this thesis begin with a description of celebrity endorsement as itself, defines 'celebrity', and also introduces various approaches towards cooperation of a celebrity and a brand in general. Consequently, reasons for and risks of such cooperation are listed, effectivity of celebrity endorsement is studied, and theories of how to choose the right celebrity are presented. Finally, the term 'multiple brand celebrity endorsement' is defined and outcomes of various research conducted by 3rd parties, which is related to this phenomenon, is summarized. The practical section of this thesis applies the concept of multiple brand celebrity endorsement on one of the best known football players of today, David Beckham, and on his brand cooperations. The personal and professional background, as well as the main attributes of David Beckham are described. Consequently, the reasons why cooperation with him is attractive for brands is depicted and, furthermore, such cooperations in a ten-year time-frame (2006-2016) will be analyzed. A part of this thesis is also a...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Celebrity marketing značek Nike, Adidas a Puma v letech 2014-2017
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKoubayová, Nathalie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018My bachelor thesis describes the concept of celebrity marketing, which is a tactic featuring well-known personalities to offer an endorsement of a product. I will look into the concept of celebrity marketing and describe ... -
Efekt sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSkrbek, Matěj (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2023)Datum obhajoby: 19. 6. 2023Title: The effect of athletes in the marketing communication of companies on consumers of the Z generation Objectives: The main objective of the bachelor thesis is to find out through focus groups whether athletes appearing ... -
Využití celebrity endorsement v rozhovorech v časopise ZOOT
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODrachovská, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 26. 6. 2018This master thesis is focusing on celebrity endorsement used for product, brand or company promotion. The chosen example is compared with similar competitive ones and demonstrates critical view on celebrity endorsement as ...