Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství
The Media Image of Czech Republic in the Arabic web news
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86043Identifikátory
SIS: 180603
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanzal, Jaromír
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mediální obraz, Česká republika, kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní obsahová analýza, al-Džazíra, al-Arabíja, ORTAS, stereotyp, hard news, soft newsKlíčová slova (anglicky)
Media image, Czech Republic, quantitative content analysis, qualitative content analysis, al-Jazeera, al-Arabiya, ORTAS, stereotype, hard news, soft newsBakalářská práce s názvem Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky v arabském internetovém zpravodajství, konkrétně na serverech al-Džazíry, al-Arabíjy a ORTASu. Tato analýza se zaměřuje na období od června 2015 do června 2016. To především z toho důvodu, že v Evropě vrcholila migrační krize a zároveň v České republice eskalovaly protimuslimské nálady, docházelo k demonstracím proti uprchlíkům a ke vzniku nových protimuslimských hnutí. Cílem práce je zjistit, jak vypadal mediální obraz České republiky v jednotlivých zkoumaných médiích a jak se výsledné mediální obrazy od sebe odlišovaly. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy na vzorku celkem 434 příspěvků, které se zmiňovaly o České republice. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce sleduje, jaký mediální prostor arabská média poskytla zprávám o České republice, jaká tematická agenda se pojí s jednotlivými zkoumanými servery a jací aktéři a zpravodajské zdroje u těchto serverů dominují. Po získání výsledků kvantitativní obsahové analýzy a identifikaci stěžejních parametrů se práce snaží pomocí kvalitativní analýzy prozkoumat hlubší příčiny a širší souvislosti zkoumaného problému.
The bachelor thesis titled "The Media Image of the Czech Republic in Arabic Web News" is focused on the analysis of the media representation of the Czech Republic in Arabic Web News, namely in al-Jazeera, al-Arabiya and ORTAS. This analysis is focused on the period from June 2015 to June 2016. This was mainly due to the fact that in Europe culminated the migration crisis and in the Czech Republic escalated the anti-Muslim moods and also there were demonstrations against refugees and new anti-Muslim movements. The overall goal of the thesis is to determine how the media image of the Czech Republic is presented in studied media and how are the resulting media images different from each other. The analysis has been made by combining quantitative and qualitative content analysis on a sample of 434 contributions that mentioned the Czech Republic. Through a quantitative content analysis the thesis find out which media space the Arab media has provided to the Czech Republic. After obtaining the results of quantitative content analysis and identifying the key parameters, the thesis tries to explore the deeper causes and the broader context by using qualitative analysis.