Vývoj radiodokumentu Českého rozhlasu mezi lety 2005 a 2015
The development of audio documentary of the Czech Radio between 2005 and 2015
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86005Identifikátory
SIS: 180158
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lovaš, Karol
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
15. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rozhlasový dokument, feature, pásmo, Český rozhlas, Tomáš Černý, Bronislava Janečková, Daniel Moravec, Eva Trojan Nachmilnerová, Lenka SvobodováKlíčová slova (anglicky)
radio documentary, feature, pásmo, Czech Radio, Tomáš Černý, Bronislava Janečková, Daniel Moravec, Eva Trojan Nachmilnerová, Lenka SvobodováBakalářská práce Vývoj radiodokumentu Českého rozhlasu mezi lety 2005 a 2015 se zabývá autorským přístupem pěti vybraných dokumentaristů Českého rozhlasu k tvorbě radiodokumentu a jeho proměně ve sledovaném období. V první části práce je nejprve definován obecně rozhlasový žánr, v následujících kapitolách teoretické části je posléze přiblížen rozhlasový dokument, feature a pásmo s přihlédnutím k jejich společným a odlišným znakům. Cílem této části je definovat radiodokument tak, aby nebyl zaměnitelný s feature a pásmem, neboť jejich charakteristika je velmi podobná. Praktická část je zaměřena na rozbor vybraných dokumentů a v poslední kapitole jsou demonstrovány a dány do souvislostí zjištěné výsledky. Cílem této části a hlavním cílem práce je zjistit, jak se ve sledovaném desetiletí proměnil přístup významných dokumentaristů z Českého rozhlasu k tvorbě tohoto žánru.
Bachelor thesis Development of Radio Documentary in Czech Radio Between 2005 and 2015 deals with the approach of five representative authors in Czech Radio to creating radio documentaries and its development. Firstly the radio genre in general is defined. The following chapters of the first part are focused on defining radio documentary, feature and pásmo, considering their similarities and differences. The aim of this part is to define radio documentary in the way it's not commutable with the feature and pásmo genres, because their characteristics are very similar. The practical part is focused on analyzing representative documentaries. In the last chapter the results and their context are presented. The goal of this part and the main aim of thesis is to find out how the approach of the five representative authors from Czech Radio to making radio documentary changed.