Scale of Market Movements for US stock market
Škála pohybu pro americký akciový trh
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85864Identifikátory
SIS: 185501
Kolekce
- Kvalifikační práce [18436]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smutná, Šarlota
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
akciové trhy, šok, škála pohybu pro akciový trh, škála pohybu pro americký akciový trh, ekonofyzika, volatilita, Analýza hlavních komponentůKlíčová slova (anglicky)
econophysics, financial crises, magnitude, scale of market shocks, financial markets, financial shocks, stock market crashesV současné dobe neexistuje široce akceptovaná skála, která by klasifikovala finanční krize. Jeden z prístupu použitých v literatuře staví na analogii mezi soky na finančních trzích a soky v dynamických systemech znamých z fyziky, protože tyto spolu sdílí jiste charakteristiky. V teto bakalarske prýci jsme adaptovali Scale of Market Shocks, který byla puvodne navrzena pro forexove trhy, pro americky akciový trh. Tato skala by mela být jedným z nastroju, pomocí kterých americtí ekonomove mohou posoudit význost financní krize. Jako zakladní kamen nasí skaly jsme pouzili volatilitu merenou na datech lisící se granularity. Výstupem nasí prace je skala, ktera spravne identifikuje vsechny výrazne nenadýle pohyby na americkem akciovem trhu a prirazuje jim císelnou hodnotu, ktera odrazí jejich význam. Behem psaní teto prace jsme take zjistili, ze Principal Component Analysis, pomocí které jsme chteli sný^zit vypocetm narocnost problemu, nený pro tento ucel vhodna, protoze nedokaze odlisit signal v datech od sumu.
Currently, there is no singular, codified, and widely accepted approach to wards measuring the depth of financial crises. One of the approaches ap plied towards this problematic has been to build on the observed similarity between financial markets and dynamic systems in physics and to create analogous systems. The Scale of Market Shocks originally proposed for foreign exchange markets has been adapted for the US stock market in or der to provide US policy makers with a tool to assess the severity of such crises. Using methodology adapted from relevant research and literature we used volatilities calculated with different sampling resolution as the basis for our scale as we believe that these capture the behavior of different market agents. The resultant scale correctly identifies sharp movements and assign them a numerical value that denotes the importance of a crash. This scale is applicable for US policy makers to assess outcomes of proposed policies, however, the use of Principal Component Analysis to ease the computational complexity proved to not yield required results.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...