Výchova ke čtenářství prostřednictvím práce s knihou v předškolním věku
Education to reading through work with book in pre-school age
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8579Identifiers
Study Information System: 21649
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Hník, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce se věnuje problematice vztahu předškolního dítěte ke knize. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, možnostmi aktivit předškolních zařízení podporujících čtenářskou gramotnost dětí a kompexností činností podporujících estický vývoj dítěte předškolního věku. V praktické části byl realizován tématicky zaměřený projekt postavený na aranžováných setkáních s pohádkou. Cílem bylo vytvořit a posílit vztah dítěte ke knize. V práci jsou dále prezentovány výsledky řízených rozhovorů a pozorování, na jejichž základě byla analyzována současná čtenářská úroveň rodin tohoto vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Baccalaureate work attends to problems of the relation of pre - school child to book. Theoretic part deals with reader's literacy, possibilities of activities of pre - school arrangements fuelling the reader's literacy of childern and complexity of activities supporting aesthetically development of child in pre - school age. In practical part was realized thematic oriented project built on arranged meetings with a fairy tale. The purpose was to create and strengthen the relation of child to book. In work are further presented results of controlled talks and singhtings, on whose base was analysed present - day (nowday's) reader's level of families of hereof sample. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)