Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Studie vlivu pohlaví, věku a zkušeností učitelů na výsledky žáků
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85793Identifiers
Study Information System: 185514
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Debatz, Laure
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
13. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
genderový vztah mezi učitelem a studentem, vzor, vzdělání, interakce mezi učitelem a studentem, studijní výsledkyKeywords (English)
teacher-student gender matching, role model, education, teacher-student interactions, academic achievementJednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.