Muzikoterapie v mateřské škole
Music therapy in kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85703Identifikátory
SIS: 176928
Kolekce
- Kvalifikační práce [18097]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kmentová, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Muzikoterapie, předškolní vzdělávání, speciální pedagogika, skupinová muzikoterapie individuální muzikoterapie, odborná pomocKlíčová slova (anglicky)
Music therapy, preschool education, special pedagogy, group music therapy,individual music therapy, professional assistanceTato práce se zaměřuje na téma muzikoterapie ve speciální mateřské škole pro děti s kombinovaným postižením. V teoretické části se vyjasňuje pojem a princip muzikoterapie a dále se pak charakterizují jednotlivé typy postižení, které se vyskytují u zkoumaných klientů. Jako výzkumná metoda bylo použito pozorování a rozhovor se třemi muzikoterapeuty z dané instituce. KLÍČOVÁ SLOVA Muzikoterapie, předškolní vzdělávání, speciální pedagogika, skupinová muzikoterapie individuální muzikoterapie, odborná pomoc.
This work deals with the subject of music therapy in a special kindergarten for the children with combined disabilities. In the theoretical part it clarifies the concept and principle of music therapy and characterizes the types of disabilities that occur at researched clients. As a research method were used observation and interviews with three music therapists from the institution. KEYWORDS Music therapy, preschool education, special pedagogy, group music therapy,individual music therapy, professional assistance.