Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie
Evaluation design therapy of neurogenic disorders of language in clinical speech therapy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85554Identifiers
Study Information System: 175403
Collections
- Kvalifikační práce [18712]
Author
Advisor
Referee
Kopečný, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapieKeywords (English)
Neurogenic speech disorders, aphasia, dysarthria, logopedic therapyDiplomová práce s názvem Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie si klade za cíl zjistit, jaký vliv má logopedická reedukace na zlepšení komunikační schopnosti u osob se získanou neurogenní poruchou řečové komunikace. Dále zjišťuje, zda sehrává v průběhu terapie role prostředí klienta, jestli je úspěšnost terapie ovlivněna zdravotním stavem pacienta a do jaké míry jsou klienti motivováni k terapii. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z prostudované literatury o neurogenních poruchách komunikace, afázii a dysartrii. Každá kapitola se pak věnuje terminologickému vymezení a definici, etiologii, symptomatologii (u afázie), klasifikaci, diagnostice a terapii. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde stanoveny cíle, uvedena metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a místa šetření. Následuje zpracování čtyř případových studií. U kterých jsou popsána terapeutická sezení a individuální práce s klienty. KLÍČOVÁ SLOVA Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapie
The thesis titled Evaluation design therapy of neurogenic disorders of language in clinical speech therapy aims to find out what effect the speech reeducation to improve communication skills in people with acquired neurogenic communication disorders speech. Next, determine whether therapy plays a role during client environment, if the success rate of therapy affected patient's condition and the extent to which the clients are motivated to therapy. The theoretical part summarizes the findings from the literature on neurogenic communication disorders, aphasia and dysarthria. Each chapter is devoted to the terminological definition and definition, etiology, symptoms (for aphasia), classification, diagnostics and therapy. The practical part deals with the research survey. There are set targets mentioned methodology, research sample characteristics and place of the investigation. Following processing of four case studies. Which describes the therapy sessions and individual work with clients. KEYWORDS Neurogenic speech disorders, aphasia, dysarthria, logopedic therapy