Teaching Aspects of Connected Speech
Výuka aspektů souvislé řeči
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85394Identifikátory
SIS: 162673
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
2. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výuka výslovnosti, aspekty souvislé řeči, poslech, dekódovací dovednosti, televizní seriályKlíčová slova (anglicky)
pronunciation teaching, aspects of connected speech, listening, decoding skills, TV seriesTato práce se zabývá výukou aspektů souvislé řeči. Teoretická část analyzuje aspekty souvislé řeči z fonetického a didaktického hlediska a dále zkoumá vztah mezi výukou aspektů souvislé řeči a rozvojem dekódovacích dovedností. Praktická část představuje výzkum zaměřený na účinky explicitní výuky a procvičování vybraných aspektů souvislé řeči na porozumění autentické mluvě. Výsledky naznačují, že dvanáct 45minutových lekcí založených na autentických televizních seriálech mohlo mít významný pozitivní vliv na rozvoj poslechových dovedností účastnících se studentů. Výsledky rovněž ukazují, že studenti považují trénink za zábavný a užitečný.
This thesis concerns teaching aspects of connected speech. The theoretical part briefly introduces aspects of connected speech from a phonetic and didactic point of view. It further scrutinizes the relation between teaching aspects of connected speech and the development of decoding skills. The practical part presents research aimed at the effects of explicit instruction and training in selected aspects of connected speech on understanding of authentic speech. The results indicate that twelve 45-minute lessons based on authentic TV series may have had a significant positive influence on the development of the students' listening skills. They further show that the students found the training enjoyable and useful.