Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání
Reflecting advertisment in pre-school education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85129Identifikátory
SIS: 174215
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
25. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
předškolní věk, vizuální gramotnost, reklama, výtvarné činnosti, vnímání, tvorbaKlíčová slova (anglicky)
pre-school education, visual literacy, advertising, visual education, perception, visual artBakalářská práce se jmenuje "Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání" a zabývá se dětskou reklamou s důrazem na vliv televizní reklamy na dětského spotřebitele a vypracováním závěrů pro učitele v mateřské škole. Teoretická část vychází z odborných didaktických, výtvarně teoretických a psychologických textů, zabývá se vznikem reklamy, její tvorbou a formami reklama. Dále také dětskou reklamou. V praktické části práce zkoumá některé případy účinků televizní reklamy na dětského spotřebitele. Zkoumání je prováděno prostřednictvím výzkumných sond - dotazník, rozhovor a výtvarná řada. Praktická část je rozdělena do dvou částí. Obě části vycházejí z teoretických východisek. Z výsledků šetření a v souladu s teoretickými východisky je sestaven soubor doporučení pro pedagogiky předškolního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, vizuální gramotnost, reklama, výtvarné činnosti, vnímání, tvorba.
The bachelory work "Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání" is focused on the theme of advertising in pre-school marketing with conotations to my conclusions developed for pedagogical employees in pre-matery schools. The theoretical part is based on texts, which are defined by the art-didactical-psychological literature applied to develope of advertise making and its forms and advertisement focused on children. The practical part of the bachelory work is based on percieveng impacts of the TV advertisements implied on children consumers. The research was being made by the research sonds - questionaire, interview and art queue. The practical part is difered to two parts which are based on theoretical solutions. The basis of the bachelory work are established on conclusions, which are usable for recent pedagogical studies. KEYWORDS Pre-school education, visual literacy, advertising, visual education, perception, visual art.