Počítačový hardware ve vzdělávání informatických předmětů
Computer Hardware in ICT Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/84884/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84884Identifikátory
SIS: 186928
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štípek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy informační a komunikační technologie - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
29. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivaceKlíčová slova (anglicky)
ICT, Computer hardware, curriculum, teaching methods, curricular documents, pupil's attitude, motivationDiplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace
This diploma thesis studies teaching of computer hardware with it's main goal set in evaluation of the topic's benefit in curriculum of grammar schools. Key aspects of evaluation are relation of topic to the rest of ICT curriculum and other school subjects, background in relevant curricular documents of Czech republic, students' attitude and expectations in regard of the topic determined by survey and comparison of schools' curriculum to topic's structure in literature. Main outcomes are determination of actual form of teaching computer hardware at grammar schools and recommending way of further development thereof regarding students' needs and motivation and variability of teaching methods available. Keywords ICT, Computer hardware, curriculum, teaching methods, curricular documents, pupil's attitude, motivation