Moderní technologie ve výuce na druhém stupni základní školy z pohledu učitele
Modern technology from the viewpoint of a secondary school teacher (from 6th grade to 9th grade)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84852Identifikátory
SIS: 180943
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Duschinská, Karolina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
moderní technologie, učitelé, výuka, základní škola, druhý stupeň, interaktivní tabule, počítače, tablety, projektyKlíčová slova (anglicky)
modern technology, teachers, education, secondary school, second grade, interactive tables, computers, tablets, projectsVe své práci pojednávám o využití moderních technologií, jakožto o významné formě moderního vzdělávání, a v jaké míře zapojují učitelé moderní technologie do výuky. Zabývám se různými druhy, využitím a jakým způsobem lze zapojit moderní technologie do výuky. Mimo jiné se například zmiňuji o projektech Vzdělávání21 nebo Škola dotykem, které se právě o zapojení moderních technologii do výuky snaží. Píši i o online technologiích ve výuce, které jsou nedílnou součástí moderních technologií. Porovnávám výhody a nevýhody zapojení těchto technologií do výuky a snažím se představit ucelený pohled na tuto problematiku. Praktická část se soustředí na výsledky dotazníkového šetření, ve kterém jsem převážně zjišťoval vztah učitele a moderní technologie. Dotazoval jsem se učitelů, jestli jim tyto technologie pomáhají nebo naopak ztěžují práci. Jaké tyto technologie učitelé znají a aktivně používají ve svých hodinách. V neposlední řadě také v jaké míře moderní technologie ovlivňují některé vlastnosti žáka z pohledu učitele.
In my bachelor thesis I deal with taking advantage of using modern technology, as about important form of modern education, and how often do teachers involve modern technology in education in general. I concern myself with different types of modern technologies, their usage and how they can be engaged into education. Among other issues, I mention also educational projects "Vzdělávání 21" or "Škola dotykem" which pursue using modern technologies in teaching. I speak also about on-line technology which is an indivisible part of modern technology in common. I compare advantages and disadvantages of engaging these technologies into tuition and I try to present a comprehensive view on this issue. Method section concentrates on the results from the research questionnaire where I mostly investigated the relationship between the teacher and modern technology. I asked schoolteachers whether these technologies are supportive of them or they are just an obstacle in educational process, which technologies are they familiar with and if the teachers actively use the technology in their classes. Nevertheless, research questions included the viewpoint on how the technology determines some of the characteristics of the pupils in class.