Právní úprava srovnávací reklamy v ČR a SRN
The Law of Comparative Advertising in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84631Identifiers
Study Information System: 169292
Collections
- Kvalifikační práce [14209]
Author
Advisor
Referee
Patěk, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
15. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Srovnávací reklama - směrnice - nekalá soutěž - UWG - občanský zákoníkKeywords (English)
Comparative advertising - directive - unfair competition - UWG - Civil CodeTato diplomová práce se zabývá problematikou právní úpravy srovnávací reklamy v ČR a SRN. Cílem této práce je metodou analýzy a komparace objasnit shody a rozdíly mezi právní úpravou srovnávací reklamy v ČR a SRN, přičemž zvláštní pozornost je v práci věnována evropské regulaci institutu. První kapitola představuje základní teoretický aparát a zasazuje zkoumaný institut do celkového rámce právního řádu. Její součástí je vymezení pojmu reklamy a srovnávací reklamy. Důraz je kladen na vysvětlení přístupů právních řádů ke srovnávací reklamě jako východisku pro analýzu v navazujících částech práce. V rámci první kapitoly jsou představeny i druhy srovnávací reklamy tak, jak je rozeznává teorie. Druhá kapitola je, vzhledem k nezastupitelné roli evropské právní regulace, věnována genezi právní úpravy srovnávací reklamy v právu Evropské unie. Tento úsek práce obsahuje analýzu jednotlivých směrnic a jejich efektů v chronologickém pořadí. Třetí kapitola je pak se znalostí evropského práva věnována vývoji právní úpravy srovnávací reklamy v národních právních řádech v ČR a SRN. Historický exkurz je rozdělen na období před implementací směrnic a na období po ní, přičemž je kriticky zkoumán jejich vliv a role. Čtvrtá kapitola se pak zaměřuje na judikaturu Soudního dvora Evropské unie ke srovnávací reklamě,...
This thesis deals with the legal regulation of comparative advertising in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany. The aim of this thesis is to explain the correspondences and differences between the legal regulation of comparative advertising in the Czech Republic and Germany using analysis and comparison with particular focus on the European regulation of this institute. The first chapter presents the underlying theoretical system and sets the examined institute into the general framework of legal order. It defines the terms advertising and comparative advertising. Emphasis is put on explaining different approaches of legal orders to comparative advertising as a foundation for an analysis in subsequent parts of this thesis. The first chapter also introduces types of comparative advertising distinguished by doctrine. The second chapter is, due to the irreplaceable position of European legal regulation, dedicated to the genesis of legal regulation of comparative advertising in the European law. This section contains an analysis of single directives and their effects in chronological order. The third chapter uses the knowledge of European law to analyse the evolution of legal regulation of comparative advertising in national legal orders of the Czech Republic and Germany. Historical...