Identifikace rizikového chování vedoucí k závislosti na internetu u žáků základních škol.
An identification of a risky Behavior leading to an Internet Addiction by Of primary school pupils
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84607Identifikátory
SIS: 151994
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Konzultant práce
Koťa, Jaroslav
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 4. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
závislost na internetu, sociální deviace, pubescence, prevence, identitaKlíčová slova (anglicky)
internet addiction, social deviation, pubescence, prevention, identityRigorózní práce se zaměřuje na problematiku virtuálního prostředí a závislosti na internetu, která je velmi aktuálním tématem v populárních a odborných časopisech. Práce je prvořadě orientována na identifikaci rizik, která mohou vést ke vzniku závislosti na internetu u patnáctiletých žáků vybraných základních škol. Autor popisuje internetové prostředí a jeho vliv na identitu dospívajícího. Empirické šetření provedené mezi žáky poukazuje na potřebu více se věnovat problematice internetové závislosti jak v rámci primární prevence nespecifické, tak i specifické. Práce poskytuje praktické doporučení pro realizaci specifické primární prevence. Práci je možné využít i jako metodický materiál pro pedagogy, kteří pracují na pozici školního metodika prevence či sociální pedagogy-adiktology. Klíčová slova: závislost na internetu, sociální deviace, pubescence, prevence, identita
My rigorous paper deals with the problematics of virtual background and internet addiction which is a very current topic both in popular and professional magazines. Primarily, the paper is oriented on risk identification. These risks can later lead to development of internet addiction. The author describes internet background and its influence on identity of an adolescent. The empiric research, carried out amongst 15 year old primary school pupils, shows on necessity to dedicate more time to internet addiction not only as part of non-specific but also specific primary prevention. The paper gives practical recommendations for performing specific primary prevention and also serves as methodological material for pedagogical workers - preventionists, or for social pedagogists - addictologist. Keywords: internet addiction, social deviation, pubescence, prevention, identity