Balancování pravidel prototypu deskové hry Souboj živlů
Balancing rules of prototype board game Souboj živlů
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84482Identifiers
Study Information System: 168217
Collections
- Kvalifikační práce [10932]
Author
Advisor
Referee
Surynek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
8. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
teorie her, deskové hry, balancování pravidelKeywords (English)
game theory, board game, rule balancingCílem této práce je podrobně zanalyzovat mechanismy prototypu deskové hry Souboj živlů. Za využití znalostí z oboru teorie her a pomocí programu simulace odstranit nedostatky pravidel, které jsou nevyvážené mezi jednotlivými hráči. Simulátor má nabídnout hráči i vývojáři ucelený a variabilní nástroj, který díky sofistikovaným umělým hráčům umožní efektivně testovat změny bez rizika narušení herních zásad a strategií.
The main goal of this thesis is to analyze the mechanisms of the prototype board game Clash of the elements. Using knowledge from the field of game theory and simulations using the shortcomings of the rules, which are unbalanced between players. The simulator has to offer players and developers a comprehensive and flexible tool that thanks to sophisticated artificial gamers can efficiently test the changes without the risk of disturbing the gaming policies and strategies.