Přístupy ke vzdělávání romských žáků
Attitudes to the Education of the Romany Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84416Identifikátory
SIS: 147391
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
12. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Romové, vzdělávání, prevence kriminalityKlíčová slova (anglicky)
Roma people, education, crime preventionTato diplomová práce na téma "Přístupy ke vzdělávání romských žáků" se zabývá vzděláváním Romů jako nástroj prevence kriminality tohoto etnika. Cílem diplomové práce je na základě osobních zkušeností zhodnotit praktické uplatnění státních strategií projektu Prevence kriminality. Na konkrétním příkladu ve vybrané lokalitě je ukázáno, jakým způsobem je možné s těmito projekty pracovat. Práce je členěna na dvě části. První část se věnuje historii Romů na území českých zemích a vztahem tohoto etnika ke kriminalitě. Druhá část se zabývá projektem Prevence kriminality, který je nejprve teoreticky vysvětlen. Následuje praktická část, ve které je ukázáno, jak je tento program pojat ve vybrané lokalitě.
The topic of this thesis, "Attitudes to the Education of the Romany students", is looking at instruction of Roma people as a tool for crime prevention related to this ethnic group. The purpose of this text is to assess the practical impacts of the implementation of the Czech government's "Strategy for Crime Prevention", based on personal experience and involvement in a project related to it. A specific project, in a selected area, is used as an example of how to implement projects of this kind. The following text is split into two parts. The first part is describing the history of Roma people in the Czech lands, and addresses the relationship between this ethnic group and crime. The second part is focused on the project related to the Strategy for Crime Prevention. The Strategy is first theoretically introduced and then described in practical terms in the given locality.