Etnografie veganské restaurace
Etnography of Vegan Restaurant
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83925Identifikátory
SIS: 133460
Katalog UK: 990021107880106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [6857]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vandrovcová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Obecná antropologie - integrální studium člověka
Katedra / ústav / klinika
Katedra obecné antropologie
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
etnografie, restaurace, vegan, vegetarián, hybridKlíčová slova (anglicky)
ethnography, restaurant, vegan, vegetarian, hybridHlavním cílem práce je poznání prvků a procesů, které dávají vzniknout konkrétní veganské Restauraci. Základní výzkumnou metodou je etnografie, tedy zúčastněné pozorování doplněné o rozhovory s majitelem Restaurace a zákazníky. Majitel, stejně jako Restaurace a stejně jako každý jedinec, je hybridem tvořeným biologickými, duchovními, kulturními, technickými a mnohými dalšími prvky. Na základě pozorování jsem tyto prvky rozdělila do čtyř velkých kategorií - filozofická, jídlo, materiální a lidská, které se vzájemně prolínají, vyvažují i kontrastují a společně vytváří estetiku Restaurace. V každé kapitole pak odkrývám odlišné reality a Restauraci vždy sleduji z úhlu pohledu jednotlivých aktérů - prvků. Odkrýváním jejich kontextu a jejich vysvětlováním vzniká síť vztahů, které Restauraci vytvářejí. Klíčová slova: etnografie, restaurace, vegan, vegetarián, hybrid
The aim of the thesis is to understand elements and processes, that are constituting a specific vegan Restaurant in Prague. The method used is ethnography, particularly participatory observation completed with interviews with the owner and customers. The owner as well as the Restaurant itself and as well as every individual are hybrids created by biological, spiritual, cultural, technical and many other elements. Based on the observation I have divided these elements into four big groups: philosophical, culinary, material and human. These groups are mixing, balancing and contrasting one another and together creating the Restaurant aesthetics. In each of the chapters I show different realities and I explain the Restaurant from different views according to particular elements. By uncovering their context, the relation network which creates the Restaurant is explained. Key words: ethnography, restaurant, vegan, vegetarian, hybrid