Dopravní výchova v rámci hodin tělesné výchovy
Traffic education in the context of physical education lessons
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83909Identifikátory
SIS: 176102
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dopravní výchova, RVP, dopravní hřiště, metody, realizace, dopravní bezpečnost, prevenceKlíčová slova (anglicky)
traffic education, Framework Educational Programme, traffic course, methods, realization, traffic safety, preventionDiplomová práce se zabývá problematikou dopravní výchovy v rámci hodin tělesné výchovy. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje objasnění pojmu dopravní výchova, seznamuje čtenáře s jejím významem a cíli. Dále se zabývá obsahem dopravní výchovy ve vzdělávacím systému ČR, zmiňuje se o výchovných projektech, dopravních hřištích a v neposlední řadě o tělesné výchově a jejím vlivu na účastníky silničního provozu. Cílem praktické části je pomocí dotazníků zjistit, jak se školy věnují dopravní výchově, jestli zapojují prvky dopravní výchovy do hodin tělesné výchovy. Je zde vypracován i projekt výuky dopravní výchovy pro žáky 4. tříd na dopravním hřišti.
The theoretical part aims to clarify the concept of Traffic Education and informs the readers of its importance and goals. Moreover, it deals with the capacity of Traffic Education in terms of the Czech educational system. At the same, it mentions the pedagogical projects, traffic playgrounds and also the physical education, which has an effect on road users. The aim of the practical part is to find out, using the questionnaires, how much the schools pay attention to Traffic Education and whether the principles of traffic education are involved in P.E. classes. The practical part also includes a developed project for the fourth grades on teaching the traffic education on traffic playgrounds