Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí
The use of supervision as a method to increase the competence of a selected group of workers in the area of support profesions
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82644Identifikátory
SIS: 104610
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janiš, Kamil
Vomáčková, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
9. 10. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Supervize, supervizor, metoda, supervidovaný, pomáhající profese, růst, supervizní vztah, celoživotní učení, příležitost, synergieKlíčová slova (anglicky)
Supervision, supervisor, method, supervised, support proffessions, growth, supervision relation, lifelong learning, opportunity, synergy1 Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí PaedDr. Vladimír Šik ABSTRAKT Disertační práce "Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí", je zaměřena na výzkum problematiky zvyšování kompetencí sociálních pracovníků v rámci celoživotního vzdělávání prostřednictvím supervize. Tato metoda je v disertační práci analyzována z hlediska příležitostí, které supervize jako nástroj podpory v oblasti sociální práce nabízí, a dále z hlediska potenciálních problémů, které se v oblasti využívání supervize jako metody celoživotního vzdělávání a učení objevují. Téma zvyšování kompetencí sociálních pracovníků je v současné orientaci na zajištění vysoké kvality sociálních služeb a jejich standardizaci, tématem velmi aktuálním a žádaným. Motivem směřování k tomuto tématu je hledání specifických faktorů, které by sociálním pracovníkům umožnily využívat potenciál supervize jako andragogicky orientovanou metodu učení, která je kvalitní, efektivní a bezpečná. Zpracované téma je v kontextu andragogického výzkumu navíc poměrně ojedinělé; zejména proto, že většina nalezených publikovaných studií zabývajících se supervizí, byla doposud zaměřena spíše jiným směrem a k jiným oblastem výzkumu....
1 Využití supervize jako metody pro zvyšování kompetencí u vybrané skupiny pracovníků v oblasti pomáhajících profesí The use of supervision as a method to increase the competence of a selected group of workers in the area of support professions PaedDr. Vladimír Šik ABSTRACT This disertation thesis "The use of supervision as a method to increase the competence of a selected group of workers in the area of support professions", is focusing on the research to increase the competence of social workers through supervision in regard to lifelong education. This method is in this disertation thesis analysed from the point of view of possibilities which supervision as a tool of support offers in the line of social work and also from the potencial problems which appear in the area of using supervision as a method in lifelong education and learning. The theme of increasing the competence of social workers is in the today demand for high standards and quality of social services a very actual topic. The motivation is discovering the specific factors which allow a social worker to exploit the potencial of supervision as a andragogical method of learning, which is efective, safe and has high quality. The used topic in context with the andragogical research is unique, mainly as most of the published studies of supervision...