Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Cyril O. Houle's Concept of Adult Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82387Identifikátory
SIS: 158491
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Cyril Orvin Houle, vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických, sebe-řízené učení, motivace učících se dospělých, profesní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Cyril Orvin Houle, adult education, adult education in the United States of America, self-directed learning, motivation of adult learners, vocational educationDiplomová práce se zabývá dílem Cyrila Orvina Houlea, jeho hlavními myšlenkami a vlivem na teorii i praxi vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických. Cílem diplomové práce je na základě analýzy primárních a sekundárních zdrojů představit dílo Cyrila O. Houlea a identifikovat v něm klíčové myšlenky o vzdělávání dospělých. Detailně jsou popsány odborné články, které dokreslují počátek jeho kariéry i aktuální témata, na která reagoval a vybrané odborné i populárně- naučné publikace. Své místo v práci má zasazení celého díla do kontextu vývoje vzdělávání dospělých v USA a identifikace Houleho inspiračních zdrojů. Na základě studia a analýzy všech dokumentů byly jako klíčové myšlenky identifikovány sebe-řízeného učení, motivace učících se dospělých k zapojení do vzdělávacích aktivit, pojetí profesního vzdělávání v USA a systém plánování vzdělávacích programů.
The master's thesis is focused on work of Cyril Orvin Houle, key thoughts and the influence on a theory and a practise of the adult education in the United States of America. The key objective of the thesis is introduce Cyril Orvin Houle's work, analyse primary and secondary sources and find key thoughts of the topic of the adult education. Papers and journals are described into details, which illustrate the beginning of his career and current topics, on which he responded, and selected professional and popular science publicatons. His works are set into a context of a development of the adult education in the USA and inspirational sources are identified. On the basis of the analysis results of documents, it can be concluded that key thoughts are self-directed learning, motivation of adult lerners to connect into education activities, vocational education conception in the USA and education programmes planning.