Zobrazit minimální záznam

The Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysis
dc.contributor.advisorHavránek, Tomáš
dc.creatorKiiashko, Olesia
dc.date.accessioned2017-06-02T04:39:18Z
dc.date.available2017-06-02T04:39:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82383
dc.description.abstractHlavní otázkou tohoto šetrení je, zda požadavek na vysokoškolské vzdelávání je pomerne citlivý na zmeny školného nebo je cena nepružný. Neexistuje žádná jednoznacná odpoved v literature. Približne 52% z odhadu jsou zanedbatelné, 43% jsou statisticky negativní a približne 5% jsou statisticky pozitivní. V kvantitativním pruzkumu 562 odhadech vykázaných v 48 studiích bylo zjišteno, že velká zvyšování školného mají neprimerene negativní dopad na zápis když potenciální zaujatost publikace a zpusob heterogenita jsou brány v úvahu. Tyto publikace zkreslení testy ukazují, že negativní výsledky jsou výhodnejší mezi výzkumnými pracovníky, protože jsou dobre podporovány teorii (kdy se ceny zvyšují je pokles poptávky). Výsledky také ukazuí, že ctyri aspekty návrhu studie jsou zvlášte úcinné pri vysvetlování rozdílu mezi primárími studií: (1) delší casový horizont negativne spojen s cenovou pružnosti poptávky po vysokoškolském vzdelávání, (2) když prurezová odhady hlásy více negativí výsledky, panelové odhady mají méne negativní výsledky, (3) kontrola endogenity je velmi duležité, (4) kontrola míry nezamestnanosti nemá jasný prukazný vliv, kontrola výdeleku není významne spojena s cenové elasticity poptávky po vysokoškolském vzdelávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe main question of this study is whether the demand for higher education is relatively sensitive to tuition fee changes or is price inelastic. There is no definite answer in the literature. Approximately 52% of the estimates show it to be insignificant, 43% rate it as statistically negative, and approximately 5% are statistically positive. In a quantitative survey of 562 estimates reported in 48 studies, it has been found that large increases in tuition fees have a disproportionately negative impact on enrollment when potential publication bias and method heterogeneity are taken into account. The publication bias tests show that negative results are more preferable among researchers, because it is well supported by theory (when prices increase demand decreases). The results also suggest that four aspects of study design are especially effective in explaining the differences across primary studies: (1) the longer time period negatively associated with the price c of demand for higher education, (2) while the cross sectional estimations have reported more negative results, panel data estimations have reported fewer negative results, (3) controlling for endogeneity is crucial, (4) while controlling for unemployment rate has no clear conclusive impact, controlling for income is not significantly...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvysokoškolské vzdělanícs_CZ
dc.subjectzápis do studiacs_CZ
dc.subjectškolnecs_CZ
dc.subjectmeta-analyzacs_CZ
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectenrollmenten_US
dc.subjecttuition feeen_US
dc.subjectmeta-analysisen_US
dc.titleThe Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysisen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId118752
dc.title.translatedThe Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysiscs_CZ
dc.contributor.refereeKorbel, Václav
dc.identifier.aleph002103884
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní otázkou tohoto šetrení je, zda požadavek na vysokoškolské vzdelávání je pomerne citlivý na zmeny školného nebo je cena nepružný. Neexistuje žádná jednoznacná odpoved v literature. Približne 52% z odhadu jsou zanedbatelné, 43% jsou statisticky negativní a približne 5% jsou statisticky pozitivní. V kvantitativním pruzkumu 562 odhadech vykázaných v 48 studiích bylo zjišteno, že velká zvyšování školného mají neprimerene negativní dopad na zápis když potenciální zaujatost publikace a zpusob heterogenita jsou brány v úvahu. Tyto publikace zkreslení testy ukazují, že negativní výsledky jsou výhodnejší mezi výzkumnými pracovníky, protože jsou dobre podporovány teorii (kdy se ceny zvyšují je pokles poptávky). Výsledky také ukazuí, že ctyri aspekty návrhu studie jsou zvlášte úcinné pri vysvetlování rozdílu mezi primárími studií: (1) delší casový horizont negativne spojen s cenovou pružnosti poptávky po vysokoškolském vzdelávání, (2) když prurezová odhady hlásy více negativí výsledky, panelové odhady mají méne negativní výsledky, (3) kontrola endogenity je velmi duležité, (4) kontrola míry nezamestnanosti nemá jasný prukazný vliv, kontrola výdeleku není významne spojena s cenové elasticity poptávky po vysokoškolském vzdelávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe main question of this study is whether the demand for higher education is relatively sensitive to tuition fee changes or is price inelastic. There is no definite answer in the literature. Approximately 52% of the estimates show it to be insignificant, 43% rate it as statistically negative, and approximately 5% are statistically positive. In a quantitative survey of 562 estimates reported in 48 studies, it has been found that large increases in tuition fees have a disproportionately negative impact on enrollment when potential publication bias and method heterogeneity are taken into account. The publication bias tests show that negative results are more preferable among researchers, because it is well supported by theory (when prices increase demand decreases). The results also suggest that four aspects of study design are especially effective in explaining the differences across primary studies: (1) the longer time period negatively associated with the price c of demand for higher education, (2) while the cross sectional estimations have reported more negative results, panel data estimations have reported fewer negative results, (3) controlling for endogeneity is crucial, (4) while controlling for unemployment rate has no clear conclusive impact, controlling for income is not significantly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021038840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV