Životní styl učitele tělesné výchovy a rodičů žáků základních škol jako motivační faktor pohybových aktivit těchto žáků
Lifestyle physical education teachers and parents of elementary school pupils as a motivating factor for physical activities such pupils
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82364Identifiers
Study Information System: 175945
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Životní styl, motivace, pohybová aktivita, učitel tělesné výchovy, rodičeKeywords (English)
Lifestyle, motivation, physical activity, teacher of physical education, parentsHlavním cílem diplomové práce je zjistit, jestli je pro žáky druhého stupně vybraných základních škol v Praze životní styl učitele tělesné výchovy nebo rodičů motivačním faktorem k pohybové aktivitě. Přesněji se práce zaměřuje na jejich subjektivní vnímání vlivu životního stylu zmíněných autorit na vlastní pohybovou aktivitu. V práci jsou diskutovány a zkoumány momenty, kdy žáci přijdou do přímého kontaktu s životním stylem učitele tělesné výchovy a rodičů. Dále je zjišťován hlavní motivační faktor žáků k pohybové aktivitě. Vlivy vybraných indikátorů jsou dále porovnány a vyhodnoceny.
The main aim of this thesis is to find out, if the lifestyle of physical education teachers or parents is the motivating factor for physical activity of chosen elementary schools pupils in Prague. More this thesis aims at subjective perception of these authorities lifestyle at physical activity. In the thesis there are argued and observed moments, when pupils are in direct contact with physical education teacher and parents lifestyle. Next is investigated the main motivating factor of pupils for physical activity. Influences of chosen indicators are compared and evaluated.