Role informačního centra v marketingu místa na příkladu agentury CzechTourism
The role of information centre in marketing a place on an example of agency CzechTourism
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82118Identifiers
Study Information System: 128625
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Lipková, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
1. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Česká centrála cestovního ruchu, CzechTourism, agentura, destinační marketing, cestovní ruch, produkty, marketingová komunikace, marketingová strategie, reprezentace České republiky, propagace destinace České republikyKeywords (English)
The Czech Tourist Authority, CzechTourism, agency, destination marketing, tourism, products, marketing communication, marketing strategy, representation of the Czech Republic, promotion of destination Czech RepublicBakalářská práce "Role informačního centra v marketingu místa na příkladu agentury CzechTourism" pojednává o roli informačního centra a marketingu v oblasti cestovního ruchu na příkladu státní příspěvkové organizace CzechTourism. V práci bude popsáno fungování agentury, zejména její marketingová činnost v oblasti propagace České republiky, jako zájmové destinace cestovního ruchu. V úvodní části práce budou uvedeny obecné informace o marketingu v oblasti cestovního ruchu. V další části práce bude popsána samotná Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism, která bude zahrnovat základní údaje o agentuře, včetně agenturou používané komunikační formy, marketingovou koncepci, marketingovou strategii, swot analýzu destinace a další formy marketingu CzechTourism. V závěru práce budou představena zastoupení Czech Tourism v zahraničí a budou uvedeny výsledky z vlastního výzkumu, který se zabývá otázkami činnosti organizace.
The bachelor thesis "The role of information centre in marketing a place on an example of agency CzechTourism" deals with the role of information centre and marketing in the area of tourism on an example of government organization CzechTourism. This thesis describes different functions of the agency, especially its marketing action in area of Czech Republic propagation, as a destination of tourism interest. Basic information about marketing in tourism area will be shown in the introduction. That is followed by Czech Authority of CzechTourism, which contains basic information about agency, agency-used communication form included, marketing concept, marketing strategy, swot analysis of destination, and other forms of CzechTourism marketing. Representation of CzechTourism abroad will be presented in conclusion, together with results of my personal research, which deals with questions about organization actions.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Politické programy české reprezentace ve druhé polovině 19. století
Defence status: DEFENDEDZikmund, Michal (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2016)Date of defense: 4. 10. 2016Diplomová práce Politické programy české reprezentace v druhé polovině 19. století se zabývá programovými dokumenty i praktickou činností českých politických stran, ať už více či méně institucionalizovaných, mezi lety 1848 ... -
Recepce české literatury v Řecku - Bibliografie české literatury vydané v novořečtině
Defence status: DEFENDEDRákosníková, Marie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 1. 9. 2022This diploma thesis is a presentation and analysis of a bibliography of translations of Czech literature into Modern Greek. The bibliography contains works of fiction, poetry and drama, as well as non-fiction. It was created ... -
Místo obecné češtiny ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Defence status: DEFENDEDKhomenko, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Date of defense: 11. 9. 2017The aim of this thesis is to find out, and then to analyze, whether adult students of Czech as a foreign language can recognize the differences between Literary and Common Czech language, whether they define where they ...