Využítí her v přírodě při školních vodáckých kurzech
Use of games in nature while canoeing school courses
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82115Identifiers
Study Information System: 140431
Collections
- Kvalifikační práce [8815]
Author
Advisor
Consultant
Bačáková, Radka
Referee
Kalkusová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
hry a cvičení, vodní turistika, kánoe, raft, žáciKeywords (English)
Games and exercises, water tourism, canoe, raft, childrenNázev: Využití her v přírodě při školních vodáckých kurzech. Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit sborník her využitelných na školních vodáckých kurzech. S tím souvisí další dílčí úkoly. Prostudování české a cizojazyčné literatury a sepsání nejdůležitějších poznatků týkajících se vodní turistiky a her. A v neposlední řadě přiblížení možností využití her na plavidlech. Metody: Práce je rešeršního charakteru. Jejím účelem je nashromáždit a utřídit data o hrách v přírodě, vodní turistice a jejich kombinaci. Následuje logický a uspořádaný přehled informací připravený pro případné další rozvedení a rozšíření. Výsledky: Výsledkem je sborník her využitelných na školních vodáckých kurzech seřazený od her na suchu, přes klidnou a mírně tekoucí vodu po tekoucí vodu. Začínám naučením základních dovedností a trénování stability na lodích až po náročnější cvičení a hry pro zkušenější. Klíčová slova: hry a cvičení, vodní turistika, kánoe, raft, žáci
Title: Use of games in nature while canoeing school courses. Objectives: The aim of this work is to create a collection of games usable on school boating courses. This is connected with other subtasks. Studying Czech and foreign literature and writing the most important knowledges related to water tourism and games. And last but not least, approach to the possibility of using games on board. Methods: The work character is research. It is purpose is to gather and organize information about the games in nature, water tourism, and combinations thereof. The following is a logical and structured overview of information ready for any further elaboration and extension. Results: The result is a collection of games usable at school canoeing courses lined up from games to a dry land, through peaceful water, gently flowing water to flowing water. I begin teaching basic skills and training stability on boats up to more challenging exercises and games for the more experienced. Keywords: Games and exercises, water tourism, canoe, raft, children