Marketingový výzkum veřejného mínění o pořádání Olympijských her v Praze
Marketing research of public opinion about holding of Olympic games in Prague
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/820Identifiers
Study Information System: 37147
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, František
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá tématem marketingového výzkumu. Hlavním cílem práce je vlastním v)·zkumem zjistit veřejné mínění o pořádání olympijských her v Praze. První část práce, teoretická východiska, vymezuje základní pojmy. Tyto teoretické znalosti jsou následně použity pro zpracování výzkumu veřejného mínění. V další části se práce ,·ěnuj e samotnému výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením na vybraném vzorku pražské veřejnosti- 302 respondentů. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru nastíněna doporučení vedoucí k ovlivnění tohoto veřejného mínění. Annotation: This thesis deal with the subject of marketing research. The main objective of the work is to find out public opinion by own research about holding of olympic games in Prague. The first part of the work, theoretical resources, define a basic terms. These theoretical knowledge are used for elaboration of research of public opinion. In the next part the work attends to research itself, which has been made by questionnaire research on the selected sample of the Prague community - 302 informants. On the basis of ascertained results the recommendations are proposed at the end of the work to influence this public opinion. Klíčová slova: Marketingový výzkum, dotazník, olympijské hry, respondent, veřejné mínění. Keywords:...
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá tématem marketingového výzkumu. Hlavním cílem práce je vlastním v)·zkumem zjistit veřejné mínění o pořádání olympijských her v Praze. První část práce, teoretická východiska, vymezuje základní pojmy. Tyto teoretické znalosti jsou následně použity pro zpracování výzkumu veřejného mínění. V další části se práce ,·ěnuj e samotnému výzkumu, který byl proveden dotazníkovým šetřením na vybraném vzorku pražské veřejnosti- 302 respondentů. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru nastíněna doporučení vedoucí k ovlivnění tohoto veřejného mínění. Annotation: This thesis deal with the subject of marketing research. The main objective of the work is to find out public opinion by own research about holding of olympic games in Prague. The first part of the work, theoretical resources, define a basic terms. These theoretical knowledge are used for elaboration of research of public opinion. In the next part the work attends to research itself, which has been made by questionnaire research on the selected sample of the Prague community - 302 informants. On the basis of ascertained results the recommendations are proposed at the end of the work to influence this public opinion. Klíčová slova: Marketingový výzkum, dotazník, olympijské hry, respondent, veřejné mínění. Keywords:...