Show simple item record

Commercial Agency Contract
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorMacnarová, Stanislava
dc.date.accessioned2017-06-02T03:02:17Z
dc.date.available2017-06-02T03:02:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82098
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je smlouva o obchodním zastoupení, která je upravena v § 2483 - § 2520 zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, díky které mají podnikatelé možnost nejen získat nové zákazníky, ale i rozšířit obecně povědomí o svém zboží či službách. Na základě smlouvy o obchodním zastoupení se totiž obchodní zástupce jako nezávislý podnikatel zavazuje dlouhodobě vyvíjet pro druhou stranu, tedy zastoupeného, činnost směřující k uzavření určitého druhu obchodů zastoupeným či k ujednání obchodů jménem zastoupeného a na jeho účet. Na druhou stranu se zastoupený zavazuje smlouvou o obchodním zastoupení za vyvíjenou činnost platit obchodnímu zástupci provizi. Smlouva o obchodním zastoupení tak dává podnikateli možnost využít třetí osobu, která na rozdíl od zaměstnance je samostatná, na druhou stranu však s podnikatelem spolupracuje a jedná v jeho zájmu. Cílem této diplomové práce je přehledný rozbor a popis smlouvy o obchodním zastoupení z pohledu aktuální právní úpravy obsažené v občanském zákoníku, jehož přijetí přineslo do institutu obchodního zastoupení, oproti předchozí úpravě obchodního zastoupení v § 652 až § 672a zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění, zejména doplnění stylistických a systematických úprav a upřesnění, jejímž cílem je dosažení plné...cs_CZ
dc.description.abstractCommercial Agency Contract The subject of this thesis is the commercial agency contract, as regulated by Sections 2483 to 2520 of Act No 89/2012, the Civil Code, as amended, giving businesses the opportunity not only to net new customers, but also to raise general awareness of their merchandise or services. Under a commercial agency contract, a commercial agent - as an independent business entity - undertakes to engage long term in activities for the other party (the principal) aimed at the sealing of a certain type of deal by the principal or at negotiating deals in the name and on behalf of the principal. Under a commercial agency contract, the principal, for its part, agrees to pay the commercial agent commission for the activities carried out. Against this background, a commercial agency contract gives a business the opportunity to make use of a third party who, unlike an employee, is autonomous yet works with the business and acts in its interests. This thesis intends to deliver a lucid analysis and description of a commercial agency contract from the perspective of current legislation set out in the Civil Code, the enactment of which endowed the concept of commercial agency (compared to the previous provisions on commercial agency set out in Sections 652 to 672a of Act No 513/1991, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectObchodní zástupce Obchodní zastoupení Smlouva o obchodním zastoupení Výhradní obchodní zastoupení Nevýhradní obchodní zastoupenícs_CZ
dc.subjectCommercial agent Commercial agency Commercial agency contract Exclusive commercial agency Non-exclusive commercial agencyen_US
dc.titleSmlouva o obchodním zastoupenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId115773
dc.title.translatedCommercial Agency Contracten_US
dc.contributor.refereeJosková, Lucie
dc.identifier.aleph002032478
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je smlouva o obchodním zastoupení, která je upravena v § 2483 - § 2520 zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, díky které mají podnikatelé možnost nejen získat nové zákazníky, ale i rozšířit obecně povědomí o svém zboží či službách. Na základě smlouvy o obchodním zastoupení se totiž obchodní zástupce jako nezávislý podnikatel zavazuje dlouhodobě vyvíjet pro druhou stranu, tedy zastoupeného, činnost směřující k uzavření určitého druhu obchodů zastoupeným či k ujednání obchodů jménem zastoupeného a na jeho účet. Na druhou stranu se zastoupený zavazuje smlouvou o obchodním zastoupení za vyvíjenou činnost platit obchodnímu zástupci provizi. Smlouva o obchodním zastoupení tak dává podnikateli možnost využít třetí osobu, která na rozdíl od zaměstnance je samostatná, na druhou stranu však s podnikatelem spolupracuje a jedná v jeho zájmu. Cílem této diplomové práce je přehledný rozbor a popis smlouvy o obchodním zastoupení z pohledu aktuální právní úpravy obsažené v občanském zákoníku, jehož přijetí přineslo do institutu obchodního zastoupení, oproti předchozí úpravě obchodního zastoupení v § 652 až § 672a zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění, zejména doplnění stylistických a systematických úprav a upřesnění, jejímž cílem je dosažení plné...cs_CZ
uk.abstract.enCommercial Agency Contract The subject of this thesis is the commercial agency contract, as regulated by Sections 2483 to 2520 of Act No 89/2012, the Civil Code, as amended, giving businesses the opportunity not only to net new customers, but also to raise general awareness of their merchandise or services. Under a commercial agency contract, a commercial agent - as an independent business entity - undertakes to engage long term in activities for the other party (the principal) aimed at the sealing of a certain type of deal by the principal or at negotiating deals in the name and on behalf of the principal. Under a commercial agency contract, the principal, for its part, agrees to pay the commercial agent commission for the activities carried out. Against this background, a commercial agency contract gives a business the opportunity to make use of a third party who, unlike an employee, is autonomous yet works with the business and acts in its interests. This thesis intends to deliver a lucid analysis and description of a commercial agency contract from the perspective of current legislation set out in the Civil Code, the enactment of which endowed the concept of commercial agency (compared to the previous provisions on commercial agency set out in Sections 652 to 672a of Act No 513/1991, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020324780106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV