Cenzura divadla Járy Cimrmana
Censor of the Jára Cimrman theatre
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82010Identifikátory
SIS: 134428
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peterka, Josef
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
12. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
cenzura, divadlo, Cimrman, normalizace, autocenzuraKlíčová slova (anglicky)
censorship, theater, Cimrman, normalization, self-censorshipResumé Práce si stanovila za cíl určit, do jaké míry podléhalo Divadlo Járy Cimrmana cenzuře. V první části otevírá problematiku cenzury všeobecně, v druhé části řeší podmínky fungování divadla od jeho vzniku na konci šedesátých let, v průběhu normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech a po revoluci na začátku let devadesátých. Ve třetí části se snaží popsat, v jakém rozsahu scénáře podléhaly autocenzuře a cenzuře a také odpovídá na otázku, zda se hry proměnily po roce 1989.
The aim of whis paper is to determine to what extent was the Jara Cimrman's theater influenced by censorship. The first part opens up the issue of censorship in general. In the second part, the operation conditions of the theater are discussed, since its foundation in the late sixties, during the normalization era in the seventies and eighties and finally after the revolution at the beginning of the nineties. Finally, in the third part the paper attempts to describe the extent to which scenarios were subject to censorship and self-censorship and also answers the question whether the plays changes after the year 1989.