Slepota ke změně a slepota k volbě
Change Blindness and Choice Blindness
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81930Identifikátory
SIS: 150189
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uhlář, Pavel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
15. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Slepota ke změně, Slepota k volbě, Preference, Vnitřní reprezentace, RozhodováníKlíčová slova (anglicky)
Change blindness, Choice blindness, Preferences, Internal representations, Decision makingSlepota ke změně a slepota k volbě jsou fenomény, jejichž výzkum je nejen zajímavý, ale i podstatný pro lepší porozumění pozornosti, tvorbě vnitřních reprezentací, procesům rozhodování, formování a stálosti preferencí. Práce představuje slepotu ke změně a slepotu k volbě, jejich teoretické souvislosti, stručně předkládá průřez výzkumnými studiemi těchto jevů a faktorů, které je ovlivňují. V návaznosti na literárně přehledovou část práce obsahuje návrh empirické studie zkoumající vliv subjektivně vnímaných požadavků na projevy chování na efekt slepoty k volbě v kontextu spotřebitelských preferencí. Klíčová slova: Slepota ke změně Slepota k volbě Preference Vnitřní reprezentace Rozhodování
Change blindness and choice blindness are phenomena, research on which is not only interesting, but also essential for better understanding of attention, formation of internal representations, decision making processes, formation and stability of preferences. The thesis introduces change blindness and choice blindness in theoretical relations, briefly submits crosscut of research studies of these phenomena and factors affecting them. In relationship to the literature review part, this thesis also contains a proposal of empirical study investigating the influence of demand characteristics on choice blindness in context of consumer preferences. Keywords: Change blindness Choice blindness Preferences Internal representations Decision making